وزیرامورخارجه کشورمان در دیدار با الکاظمی آخرین تحولات در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ١+۴ را تشریح و از حمایت عراق از برجام و رفع تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا تشکر کرد

ظريف و الكاظمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان که برای رایزنی با مقامات عراقی در خصوص موضوعات مورد علاقه دوکشور در بغداد به سر می برد بعد از ظهر روز دوشنبه با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دیدار کرد.

دکتر ظریف در این دیدار با قدردانی از تلاش های ویژه نخست وزیر عراق در پیگیری پرونده های موجود در روابط دوجانبه و منطقه ای مرتبط با جمهوری اسلامی ایران، آخرین تحولات در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ١+۴ را تشریح و از حمایت عراق از برجام و رفع تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا تشکر کرد.

وزیرامور خارجه کشورمان همچنین در این دیدار به برخی مسایل موجود در حوزه روابط شرکت‌ها و مجموعه های اقتصادی،  تجاری،  حمل و نقل و مهندسی فنی کشورمان و موضوعات مالی، اشاره و خواستار کمک به رفع آنها شد.

مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه نگاه عراق به ایران تنها در چارچوب همسایگی نبوده بلکه ایران شریک راهبردی عراق است،  به حمایت ایران از عراق در جنگ علیه داعش اشاره و افزود این موضع ایران ابدا در تاریخ فراموش نخواهد شد.

کد خبر 597582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha