معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: همه ساله با گرم شدن هوا، شیوع تب کریمه کنگو، بیماری مشترک انسان و دام‌ جدی است.

دام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن نقیبی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی درباره آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو اظهار کرد: تاکنون گزارشی از شیوع تب کریمه کنگو اعلام نشده است.

او افزود: همه ساله با گرم شدن هوا موضوع شیوع تب کریمه کنگو جدی است چرا که این ویروس مشترک میان انسان و حیوان است.

نقیبی نسبت به شیوع این بیماری هشدار داد و گفت: دامداران در فواصل زمانی منظم و برمبنای دستورالعمل‌های سموم تولیدی نسبت به سم‌پاشی اماکن دامی به ویژه در فصل زایش پشه‌ها اقدام کنند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی ادامه داد: با توجه به احتمال گزش کنه‌ها، دامداران از کشتن کنه روی بدن دام اجتناب کنند.

او با بیان اینکه بیماری در دام علایم ندارد، گفت: با توجه به شیوع ویروس تب کریمه کنگو در فصل گرما، دامداران مسائل حفاظت شخصی همچون لباس کار مناسب داشته باشند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه کشتار غیر مجاز یکی از علل اصلی شیوع بیماری است، بیان کرد: در برخی استان‌ها رسم است که با عنوان فریبنده، گوشت تازه در اختیار مردم قرار می‌گیرد و اقدام به کشتار غیرمجاز دام‌ می‌کنند که این موضوع شیوع بیماری را تشدید می‌کند.

او با تاکید بر خرید گوشت از مراکز مجاز تصریح کرد: خانوارها گوشت مورد نیاز را از طریق مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند چرا که لاشه‌ها را پس از کشتار، ۲۴ ساعت در پیش‌سرد نگه داری می‌کنند که اگر ویروسی در بدن دام‌ هم وجود داشته باشد، از این طریق از بین می‌رود.

کد خبر 597523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha