خطیب‌زاده در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص فایل صوتی منتشره در برخی رسانه‌ها با صدای ظریف در خصوص سردار سرافراز شهید سلیمانی را مخدوش عنوان کرد.

وزارت خارجه

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ سعید خطیب‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص فایل صوتی مخدوش منتشره در برخی رسانه ها با صدای دکتر ظریف در خصوص سردار سرافراز شهید سلیمانی اظهار کرد: فایل صوتی منتشر شده از دکتر ظریف یک فایل تقطیع‌شده و گزینشی از یک گفت‌وگوی داخلی ۷ ساعته است که به هیچ وجه منعکس‌کننده میزان احترام، تعاریف مفصل و تقدیرهایی که ایشان در ادامه گفت‌وگو به تفصیل از تدبیر، خرد، رشادت و نقش منحصربه‌فرد سردار سلیمانی در توفیقات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران دارند، نیست. 

خطیب‌زاده با بیان این‌نکته که دوستی دیرینه و قرابت‌های دکتر ظریف با سردار سلیمانی بر کسی پوشیده نیست، افزود: این گفت‌وگو صرفا برای ثبت در حافظه سازمانی دولت تدبیر و امید ضبط شده بوده و قرار به انتشار آن نبوده است  و معلوم نیست توسط چه افرادی و با چه اهداف و نیتی به صورت گزینشی در فضای مجازی منتشر شده است. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان با بیان این‌که متاسفانه با توجه به افزایش بی‌اخلاقی‌های سیاسی که این روزها به صورت فزاینده شاهد آن هستیم، باید منتظر تقطیع و پخش بخش‌های گزینشی دیگری از این گفت‌وگو یا موارد مشابه هم باشیم، تاکید کرد: در صورت موافقت نهادهای ذی‌ربط کل گفت‌وگوی ۷ ساعته منتشر خواهد شد.

کد خبر 597345

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرشاد روحانی رانکوهی IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    0 2
    چه اشکالی دارد ؟ کارهای با ارزش همه آنها و خدمات آنها برای دوست و دشمن آشکارا به افتخار ما می افزاید. بدخواهان و دشمنان از کشورهای خودشان چنین واقعیت ها را برای جهان افشا کنند که ببینیم فرق امان کجاست ! افشا خرابکاری های سعودی ها و ترامپ که جالب خواهد بود.
  • مهدی IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    2 2
    بنظر من آقای دکتر ظریف دکتر عراقجی ودکتر صالحی باید استعفا بدن ببینیم مخافان برجام چه کار میکنن
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    3 1
    مثلا که چی
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    2 0
    در این کشور معلوم نیست کی راست میگوید و چکسی دروغ‌ خدا بداد مردم برسد ،،
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    5 0
    ای کاش به جای کش دادن این مسائل فکر نون و آب ملت باشن که واقعا دیگه مردم از همه ی این بازیها خسته هستن و بریدن بریدیم به خدا دیگه توان ادامه زندگی رو نداریم با این اوضاع ، بسه کمی به فکر مردم باشین آخه مگه قراره چقدر زندگی کنیم عمرمون تموم شد و هیچ خیری ندیدیم