دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور ونزوئلا از تحویل 24 جنگنده بمب‌افکن روسی به کشورش خبر داد و به آمریکا درباره احتمال تجاوز ناوگان چهارمش به آب‌های سرزمینی ونزوئلا هشدار داد.

خبرگزاری اتریش از کاراکاس گزارش داد، هوگو چاوز در برنامه تلویزیونی و رادیویی هفتگی خود با نام «آلو پرزیدنته» (سلام، رئیس جمهور) گفت این جت‌های جنگی سوخو با خلبان، خدمه و موشک‌هایی با برد 200 کیلومتر به ونزوئلا رسیده‌اند. این تسلیحات برای اهداف دفاعی به کار گرفته خواهند شد.

ناوگان چهارم آمریکا
رییس جمهور چپ ملی‌گرای ونزوئلا ادامه داد هر کشتی آمریکایی که به آب‌های قهوه‌ای تجاوز کند، خودش هم قهوه‌ای خواهد شد، زیرا به گل خواهد نشست.

آمریکا پیش از این اعلام کرده بود ناوگان چهارم دریایی‌اش را که در سال 1943 در جریان جنگ دوم جهانی ایجاد و در سال 1950 منحل شد، دوباره به کار می‌گیرد و حضور نظامی خود را در آمریکای لاتین و کارائیب تقویت خواهد کرد.

در سال‌های گذشته ونزوئلا توافقنامه‌های تسلیحاتی با ارزش 3.5 میلیارد دلار با روسیه منعقد کرده است. کاراکاس علاوه بر جت‌های جنگی از مسکو تانک و کلاشینکف خریداری کرده است. واشنگتن با دیده ظن به این معامله تسلیحاتی می‌نگرد.

کد خبر 59717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز