مجموع نظرات: ۱
جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
۰ نفر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افزایش نزدیک به سه برابری کشت مکانیزه برنج در مازندران پس از شیوع کرونا خبر داد.

نشا برنج

به گزارش همشهری آنلاین، عزیزالله شهیدی‌فر با بیان این که امسال نخستین کشت مکانیزه برنج ۲۲ فروردین در محمودآباد انجام شد، گفت: تا پیش از فصل کشاورزی قبلی که مربوط به سال ۱۳۹۸ بود، کشت مکانیزه در ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران انجام می‌شد. اما پس از شیوع کرونا با توجه به محدودیت‌هایی که این همه‌گیری ایجاد کرد، سطح زیر کشت مکانیزه در استان به حدود ۱۴۰ هزار هکتار رسیده است.

وی افزود: کشت مکانیزه با توجه به آسان‌سازی کشاورزی به سلامت کشاورزان کمک می‌کند. اهمیت این شیوه فعالیت در دوران کرونا بیشتر احساس شد که خوشبختانه با استقبال کشاورزان شاهد افزایش سطح زیر کشت مکانیزه در استان بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: امسال کشاورزان برای انجام عملیات نشا در هر دو شکل سنتی و مکانیزه زودتر دست به کار شدند و عملیات کشت برنج را زودتر انجام دادند تا با مشکلات کاهش احتمالی بارندگی‌ها مقابله کنند و محصولات خوبی داشته باشند.

شهیدی‌فر خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت خوب آب‌بندان‌ها بخشی از کشاورزان آب‌تخت را انجام داده و برخی نیز درحال انجام عملیات آب‌تخت در اراضی هستند که لازم است در فرصت باقی‌مانده نسبت به انجام عملیات نشا اقدام کنند.

کد خبر 596874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha