دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۲
۰ نفر

گروه ورزشی: با وجود جنجال‌هایی که پیرامون مسائل سیاسی، آلودگی هوا و فیلتر شدن اینترنت به وجود‌آمده، ژاک‌روگ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک روز ‌شنبه در مصاحبه مطبوعاتی‌اش گفت که از ابقای میزبانی چین پشیمان نیست و پیش‌بینی کرد به محض شروع مسابقات همه چیز زیر سایه «جادوی بازی‌ها» قرار می‌گیرد.

از کمیته بین‌المللی المپیک انتقاد می‌شود که نتوانسته چین را متقاعد کند تا به وعده‌هایش در مورد این مسائل جنجال‌برانگیز عمل کند اما روگ در فاصله کمتر از یک هفته تا مراسم افتتاحیه، با یادآوری تأخیری که در آماده‌سازی تأسیسات المپیک آتن وجود داشت، از شرایط میزبانی چین ابراز رضایت می‌کند: «این بار بحث کاملاً متفاوت است. امروز ما هیچ نگرانی درباره سازماندهی مسابقات نداریم و پشیمان نیستیم. روز نهم اوت، با جادوی بازی‌ها و سازماندهی بی‌نقص میزبان، همه این مسائل در سایه قرار می‌گیرد.»

روگ که در 3 دوره المپیک در رشته قایقرانی شرکت داشته و در دهکده مسابقات اقامت خواهد کرد، این را بهترین دهکده تاریخ مسابقات می‌داند و اضافه می‌کند: «هرگز چنین دهکده‌ای ندیده بودم.»

روگ تأکید می‌کند که کمیته بین‌المللی المپیک تلاش کرده که بیشترین دسترسی به اینترنت وجود داشته باشد و این هفته شخصاً‌ از برگزارکنندگان خواسته که برخی محدودیت‌ها را حذف کنند: «من بابت چیزی که کمیته بین‌المللی المپیک مسئولیت آن را ندارد، عذرخواهی نمی‌کنم. ما مسئول اینترنت در چین نیستیم.»

روگ تصریح کرد که ورزشکاران در دهکده بازی‌ها و سایر اماکن رسمی متعلق به المپیک اجازه انتقاد از سیاست‌های چین درباره تبت، دارفور یا سایر مسائل سیاسی را ندارند: «اجازه دادن به شعارهای سیاسی، به معنی پایان هارمونی بازی‌ها خواهد بود.»
گفته می‌شود که بسیاری از ورزشکاران در مراسم افتتاحیه روز جمعه غایب خواهند بود و به دلیل آلودگی هوا، می‌خواهند تا آخرین لحظه از پکن دور باشند ولی روگ این ماجرا را منتفی می‌داند و انتظار دارد که 7000 تا 9000 ورزشکار در مراسم رژه افتتاحیه حاضر باشند.

روگ معتقد است که سیاست سختگیرانه IOC در مورد دوپینگ نتیجه داده و در نهایت دست برخی از ورزشکاران متقلب حتی قبل از شروع بازی‌ها رو شده است. روگ می‌گوید که 16، 17 مورد دوپینگ در تست‌هایی که در هفته‌های اخیر و پیش از شروع مسابقات انجام شده، آشکار شده است. رئیس کمیته بین‌المللی المپیک همچنین از اینکه ورزشکاران عراقی بار دیگر اجازه شرکت در المپیک را پیدا کرده‌اند، ابراز خوشحالی کرد.

کد خبر 59685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز