یک شرکت مطرح چینی سازنده هواپیما چندی پیش اعلام کرد که برای حصول اطمینان از توسعه موفق جت جنگنده رادارگریز نسل چهارم جدید، آزمایش و تحقیقات خود را بر روی طرح خود ادامه خواهد داد.

اف سی 31

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گلوبال‌تایمز، انتظار می‌رود چین به طور گسترده‌ای در حال تولید یک جنگنده رادارگریز برای ناو هواپیمابر خود است. ایالات متحده و چین برای توسعه هواپیماهای جنگی نسل جدید، با یکدیگر رقابتی نزدیک دارند.

شرکت شنیانگ با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی وی‌چت، برنامه‌های کاری خود را برای سال ۲۰۲۱ فاش کرد.

در این بیانیه آمده است که شرکت شنیانگ قصد دارد با تقویت فناوری‌های مرتبط، از جمله تولید مواد افزودنی، کنترل نقص الکترومغناطیسی سطح و قرار دادن فیبر خودکار، در برنامه جت جنگنده نسل چهارم خود موفقیت‌هایی ایجاد کند تا این هواپیما با موفقیت توسعه پیدا کند. جنگنده نسل چهارم چین، هواپیمای رادارگریزی است که می‌توان آن را با J-۲۰  چینی، F-۲۲ آمریکایی و Su-۵۷ روسی مقایسه کرد.

در حالی که در این بیانیه نام هواپیما مشخص نشده، اما عکس‌هایی از جنگنده انتشار پیدا کرده که بر روی بدنه آن نوشته شده استFC-۳۱.

انتشاز اطلاعات درباره جنگنده‌های رادار گریز چینی
جنگنده FC-31

وانگ یانان، سردبیر مجله دانش هوافضای در پکن به گلوبال‌تایمز گفت که منطقی است حدس بزنید که بیانیه شرکت به نسخه بهبود یافته FC-۳۱ اشاره دارد، زیرا نسخه‌های فعلی فقط نمونه‌های اولیه این جنگنده هستند.

نیروی دریایی چین در آینده برای ناوهای هواپیمابر خود به هواپیماهای جنگنده پیشرفته‌تری احتیاج دارد و وانگ پیش‌بینی می‌کند، FC-۳۱ اگر برای آن منظور سفارشی شود، گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

انتشاز اطلاعات درباره جنگنده‌های رادار گریز چینی

این شرکت همچنین اعلام کرده که در حال بررسی هواپیماهای نسل بعدی از جمله تحقیقات در زمینه فناوری‌هایی مانند سازگاری حرارتی و ادغام ساختار و عملکرد است. به گزارش همشهری آنلاین، در قسمت دیگری از بیانیه آمده است که با انجام تولید آزمایشی و تحقیق در این شرکت، به تدریج یک سیستم فناوری برای هواپیمای نسل بعدی ایجاد می‌شود.

ژنرال مارک کلی، رئیس فرماندهی رزمی هوایی آمریکا پیش‌تر گفته بود که ایالات متحده در حال تولید یک هواپیمای جنگنده نسل بعدی است، اما پیشرفت آن می‌تواند دنباله‌روی هواپیمای جنگی چین باشد.

بیشتر بخوانید:

کارشناسان می‌گویند که ایالات متحده در حال رقابت تسلیحاتی بر سر هواپیماهای جنگی جدید بوده، اما هنوز مفهوم جنگنده نسل بعدی در سراسر جهان مشخص نشده است. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که جنگنده نسل جدید چین تا سال ۲۰۳۵ عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 596822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha