مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت هم‌اکنون (۱ اردیبهشت) در محدوده قابل قبول قرار دارد اما عدم وزش باد موثر همراه با افزایش ترافیک باعث برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد خواهد شد.

آلودگی هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که صبح امروز (۱ اردیبهشت ماه) کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و ترافیک صبحگاهی است.

با حاکمیت جو آرام و پایدار طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد بود همچنین با افزایش دما در ساعات بعدازظهر عوامل کافی جهت تولید آلاینده‌ «ازن»   فراهم خواهد شد که کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق را به‌دنبال خواهد داشت و عدم وزش باد تا اواخر وقت همراه با افزایش ترافیک شامگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد می‌شود.

وزش باد مؤثر تا صبح فردا (۲ اردیبهشت ماه) تاحدودی باعث پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. وزش باد مؤثر در ساعات بعدازظهر شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند با فراهم بودن عوامل کافی جهت تولید آلاینده‌ «ازن»   افزایش غلظت این آلاینده باعث کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.

با تداوم وزش باد مؤثر تا شامگاه فردا (۲ اردیبهشت ماه) با وجود افزایش تردد خودروها، احتمال می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۰ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۵ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

کد خبر 596592

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha