داستان پیدایش و سقوط شرکت فنلاندی نوکیا در دنیای تولید گوشی‌های همراه در قالب یک مجموعه تلویزیونی شش قسمتی به تصویر کشیده می‌شود.

نوکیا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، این پروژه تلویزیونی با نام موقت «موبایل ۱» وارد مرحله تولید می‌شود و قرار است در دو نسخه فنلاندی و انگلیسی برای پخش در اوایل سال ۲۰۲۲ آماده شود. داستان درباره شرکتی فنلاندی است که بسان شهابی پرنور ناگهان در آسمان تولید گوشی‌های همراه در جهان درخشید و در ادامه با پیدا شدن رقیبان قدرتمند به شکلی دردناک از صفحه روزگار محو شد.

«موبایل ۱» نخستین روایت از ظهور یک شرکت فنلاندی در دنیا فناوری‌های تولید گوشی‌های همراه است؛ زمانی که از یک شرکت کوچک به یک غول بزرگ در صنعت گوشی تبدیل شد و برخی از بزرگان این بازار را کنار زد. فصل اول روی سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۰ تمرکز می‌کند و در مرکز داستان، گروهی از وکلای جوان قرار دارند که می‌خواهند به سطح رقیبان چند میلیون دلاری خود برسند.

از جمله بازیگران سریال «موبایل ۱» می‌توان به ساتو-تولی کارهو (در نقش یک وکیل جوان شاغل در بخش حقوقی شرکت)، امیل کیلستروم، آکو سیپولا، اونا آیرولا و سامپو سارکولا (در نقش یورما اولیلا که در جایگاه مدیر عامل آینده‌نگر نوکیا شرکت را به مسیر پیروزی رهنمون ساخت) اشاره کرد. این سریال بر اساس پژوهش‌ها و گفتگوهای گسترده و عمیق با افراد موثر در این شرکت تولید می‌شود.

ماریت لالی روی صندلی کارگردانی «موبایل ۱» نشسته تا پس از دو فیلم سینمایی تحسین‌شده و سه مجموعه تلویزیونی، بخت خود را برای حضور در بازارهای بین‌المللی با یک داستان جهانی بیازماید. فیلمساز ۵۷ ساله فنلاندی معتقد است پشت نام شناخته‌شده نوکیا داستان‌هایی ناگفته وجود دارد از قهرمانانی که راه موفقیت را برای این شرکت هموار کردند.

کد خبر 596586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha