چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
۱ نفر

دارنلا فریزر، دختری که در ۱۷ سالگی خود مرگ جورج فلوید را با گوشی هوشمندش ثبت کرد و آن را در فیس‌بوکش به اشتراک گذاشت، اکنون موجب تغییر دنیا شده است.

دارنلا فریزر

به گزارش همشهری‌آنلاین، در پی صدور حکم افسر سابق پلیس مینیاپولیس، درک شووین، قدردانی از دارنلا فریزیر، جوان ۱۷ ساله‌ای که مرگ جورج فلوید را بر روی تلفن همراه خود فیلمبرداری کرد به ترند شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد.

او با این اقدام خود منجر به مردود شدن اظهارات اصلی پلیس در مورد آنچه رخ داده است شد. شووین روز سه‌شنبه به جرم قتل فلوید ۴۶ ساله در تاریخ ۲۵ مه سال ۲۰۲۰ در تقاطع خیابان ۳۸ و خیابان شیکاگو محکوم شد زیرا بیش از ۹ دقیقه در حال زانو زدن روی گردن فلوید بود.

نیویورک تایمز نوشت، ماه‌ها قبل از محاکمه درک شووین، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان فیلم مرگ جورج فلوید را که توسط یک شاهد نوجوان ضبط شده بود، مشاهده کردند. این اقدام با اعتراضات بین‌المللی راجع به نژادپرستی و سواستفاده پلیس حمایت شد.

فریزیر که اکنون ۱۸ سال دارد، از جمله اولین شاهدانی بود که توسط دادسرا برای شهادت دادن دعوت شد. او که با مشاهده این جنایت، رنج و درد زیادی را متحمل شده بود، از اینکه نتوانسته کار بیشتری انجام دهد ابراز تاسف کرد و شووین و ۴ پلیس دیگر حاضر در صحنه را محکوم کرد.

او در یک سال گذشته سعی کرده بود از کانون توجهات دور بماند اما ماه گذشته و با اعلام انتخاب هیئت منصفه، یکی از اولین اظهارات عمومی خود را مطرح کرد و در فیس بوک و اینستاگرام نوشت که آقای شووین «سزاوار خلع است» و گفت «اگر هیچ مدرکی برای اثبات این جنایت نبود واقعاً چه اتفاقی می‌افتاد؟»

این در حالی است که برخی دولت‌ها قوانینی را به جهت منع فیلمبرداری از پلیس وضع کرده‌اند اما به گزارش فاکس۱۱، بسیاری از مردم، از جمله کاملا هریس، معاون رئیس جمهوری ایالات متحده، معتقدند که فیلم  دارنلا سرنوشت شووین را مشخص کرد.

هریس ساعاتی پس از صدور حکم شووین در کاخ سفید گفت: «با کمک تلفن‌های هوشمند، بسیاری از آمریکایی‌ها اکنون بی‌عدالتی نژادی را که آمریکایی‌های سیاهپوست از چندین نسل قبل با آن روبه‌رو هستند، مشاهده کردند.»

فریزر در ماه دسامبر و به مناسبت بزرگداشت کسانی که از آزادی بیان و قدرت کلمه حمایت می‌کنند مورد تقدیر قرار گرفت. فرانکلین لئونارد، مجری این مراسم گفت: «نام این زن جوان را که تلفن همراه و اشتراک‌گذاری فعالیتش ممکن است جهان را تغییر داده باشد، به خاطر بسپارید.»

کد خبر 596561
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha