یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کنفرانس بین‌المللی ایدز که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، تا روز 8 اگوست (18 مرداد) در مکزیکوسیتی پایتخت مکزیک ادامه دارد.

مضمون امسال کنفرانس، "اقدام جهانی هم اکنون"، بیانگر درخواست از رهبران جهانی برای حفظ سرعت در روند مبارزه‌ای‌است که میانه این دهه شکل گرفت و دسترسی به داروهای گران‌قیمت ضدویروسی در کشورهای فقیر را دگرگون کرد.

 صاحب‌نظران می‌گویند که انتظار ندارند که در حوزه داروها پیشرفتی در این کنفرانس اعلام شود، و ٱماده تایید این امر هستند که جستجو برای واکسن و یک ژل واژنی نابودکننده HIV نیز با موانعی روبه‌رو شده است.

 در مقابل در جهت مثبت، شواهدی به دست آمده است که ختنه می‌تواند از عفونت HIV در میان مردان پیشگیری کند- یافته‌ای که در جنوب آفریقا که یکی از مراکز همه‌گیری ایدز است، دارای اهمیت زیادی است.

آمار سازمان ملل حاکی از آن است  بیش از 25 میلیون نفرد در نتیجه ایدز مرده‌اند و 33 میلیون نفر در حال حاضرر به ویروس ایدز آلوده هستند.

مقامات بهداشتی آمریکا شنبه 2 آگوست تایید کردند که آنها به طور عمده‌ای شمار موارد جدید در این کشور را کمتر از حد واقعی تخمین زده‌اند.

بررسی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) آمریکا نشان داده است که حدود 56300 نفر در سال 2006 به ویروس آلوده‌شده‌اند، که 40 درصد بالاتر تخمین‌های قبلی در مورد 40000 عفونت جدید در سال است.

به یمن افزایش قابل‌توجه در میزان کمک‌های مالی و کاهش قیمت در داروهای ضدویروسی نسل اول، تقریبا سه میلیون نفر از افراد نیازمند در کشورهای در حال توسعه به این داروهای حیاتی دسترسی یافته‌اند.

 ترکیب (کوکتل) سه‌گانه داروهای ضدایدز به بازیابی دستگاه ایمنی کمک می‌‌کنند، اما به طور کامل نمی‌توانند ویروس را ریشه‌کن کنند.

 در صورت حفظ سرعت فعلی دسترسی به داروها لازم است تا سال 2010 میزان کمک‌های مالی تا 50 درصد افزایش یابد. و در صورتی که قرار باشد که هدف دسترسی جهانی به این دارو به میزانی که در جلسه قبلی مجمع عمومی سازمان ملل محقق شود، حتی کمک‌‌های بیشتری ضرورت دارد.

 هزینه‌های فزاینده قرار دادن افراد بر روی درمان ضدویروس ایدز- این رژیم دارویی باید برای بقیه عمر فرد ادامه پیدا کند- احتمال داد دوباره توجه‌ها را به پیشگیری از گسترش ویروس جلب کند.

 کارگاه‌های آموزشی در این کنفرانس، که هفدهمین کنفرانس در این مورد است، بر جستجوی راه‌های جدید یا تبادل نظرات برای پیشگیری از انتقال ویروس در میان مصرف‌کنندگان تزریقی مواد مخدر و سایر گروه‌های آسیب‌‌پذیر متمرکز است

کد خبر 59654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز