چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
۰ نفر

رئیس جمهوری گفت: امروز همه می‌دانند راه حل برای معضل برنامه هسته‌ای ایران اجرای توافق هسته‌ای است و برای همه روشن است برای پنج به علاوه یک، اروپا، منطقه و برای همه روشن است. باید این توافق به خوبی اجرا شود.

برجام

به گزارش همشهری‌آنلاین،  حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت درباره موضوع برجام گفت: البته بعضی‌ها فیلم هم درست کردند که مال سال‌های گذشته است روی دستشان باد کرده و پخش می‌کنند اینها با همان تفکرات قدیم هستند عیبی ندارد برای اینکه ماهیت خودشان را افشا می‌کنند. امروز همه می‌دانند راه حل برای معضل برنامه هسته‌ای ایران، اجرای توافق هسته‌ای است و برای همه روشن است برای پنج بعلاوه یک، اروپا، منطقه و برای همه روشن است. باید این توافق به خوبی اجرا شود.

روحانی: بعضی‌ها کارشان فقط دروغ علیه دولت است  

وی اضافه کرد: ما اجرای عین سند برجام را می‌خواهیم، یک کلمه زیاد نه یک کلمه کم. ما دنبال زیاده‌خواهی نیستیم که بخواهیم زیاده خواهی کنیم البته طلب‌هایی داریم و بعداً مطرح می‌کنیم ما در این ۴ سال صدها میلیارد دلار به ما خسارت وارد شده آن سر جای خود هست. الان این برجام باید پیاده شود نه کم نه زیاد. برجام پلاس نمی خواهیم ما عین برجام را می‌خواهیم.

رئیس دولت با تشریح سه مرحله در این زمینه گفت: این کار ۳ پله دارد، مرحله اول مربوط به رفع تحریم است که به عهده آمریکاست. دیگران هم باید کمک کنند و وظیفه‌شان است اما اصل آمریکاست. مشکل را آنها ایجاد کردند و باید کلیه تحریم‌ها را بردارند. شرایط برجام در سال ۲۰۱۵ چه بود. همان شرایط اقتصادی که پیش‌بینی شده بود و در برجام تعهد کرده بودند باید به آن برگردند. هر گونه تحریمی که بهانه‌های دیگر با تگ‌ها و برچسب‌های جدید آنها را هم باید کنار بگذارند و ما به یک اقتصاد سالم متعادل قابل قبول برگردیم آنها هم برگردند و ببینند یک فعالیت هسته‌ای ما انجام می‌دهیم در چارچوب برجام.

کد خبر 596507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha