یوخن گُلر، رئیس ب‌ام‌و در چین می‌گوید، این شرکت آلمانی در نظر دارد که یک چهارم فروش خود را در چین به خودروهای تمام الکتریکی اختصاص دهد.

BMW

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، سال گذشته تنها حدود ۴ درصد از فروش ب‌ام‌و وسایل نقلیه الکتریکی بوده است. گُلر که در جریان نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۱ با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «ب‌ام‌و تا سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۲ مدل الکتریکی را برای فروش در چین عرضه خواهد کرد.» این خودروساز همچنین اعلام کرده است که انتظار دارد نیمی از فروش جهانی خود را تا سال ۲۰۳۰ به مدل‌های کاملا برقی اختصاص دهد.

عکس | خودروی برقی «ب ام و» با قیافه عجیب که نمایشگاه شانگهای رونمایی شد
ب‌ام‌و ۳۲۸ مفهومی هومیج در جریان نمایشگاه اتومبیل شانگهای ۲۰۲۱

گُلر در این خصوص افزود: «ب‌ام‌و در تلاش است تا تولید خود را در چین گسترش دهد، اما هنوز تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است. سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت «گریت وال موتور» که در حال ساخت کارخانه‌ای در چین است و ساخت دو مدل مینی الکتریکی و عرضه آن در بازار جهانی از سال ۲۰۲۳ را در دستور کار دارد، از برنامه‌های مهم ب‌ام‌و در چین محسوب می‌شود.

عکس | خودروی برقی «ب ام و» با قیافه عجیب که نمایشگاه شانگهای رونمایی شد
مدل ix برقی در نمایشگاه اتومبیل شانگهای ۲۰۲۱

بیشتر بخوانید:

نمایشگاه اتومبیل شانگهای از امروز آغاز شده و تا روز بیست و هشتم آوریل (هشتم اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.  روزهای اول و دوم به رسانه‌ها اختصاص داده شده و مردم می‌توانند از روز چهارشنبه برای بازدید مراجعه کنند.

کد خبر 596095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha