رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از تصویب طرح جامع مدیریت پسماند در شورای اسلامی شهر ابراز خرسندی کرد و گفت: بر اساس آخرین آمار موجود در سال ۱۳۹۹، روزانه حدود ۶ هزار تن پسماندهای خانگی و غیرخانگی و نزدیک  به ۳۰ هزار تن پسماند ساختمانی و عمرانی در شهر تهران تولید می‌شود.

پسماند

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، محمدحسین بوچانی در ادامه با اشاره به نبود یک نظام یکپارچه که بتواند مراحل مختلف مدیریت پسماند از تولید و جمع آوری را ساماندهی کند اظهار کرد: حجم عظیم پسماند، ضمن اینکه سیستم مدیریت شهری را با چالش‌های اجرایی و اقتصادی روبه‌رو ساخته، محیط‌زیست انسانی را نیز با مخاطرات جدّی مواجه کرده و نارسایی‌های اجتماعی مهمّی همچون زباله‌گردی را موجب شده است.

او همکاری همه ذی‌نفعان از جمله استانداری، شورای شهر، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اداره کل محیط زیست استان تهران، معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران (سازمان مدیریت پسماند) و مناطق ۲۲گانه شهر تهران را از ویژگی‌های شاخص این طرح برشمرد.

بوچانی یکی دیگر از دستاوردهای مهم طرح را، تهیه چشم‌انداز ۲۰ساله مدیریت پسماند تهران نامبرد و گفت: کلانشهر تهران دارای مدیریت پسماندی هوشمند و نوآورانه، مشارکتی و پایدار با کمترین تولید پسماند و بیشترین بازیابی منابع خواهد بود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری تهران با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین خروجی‌های طرح جامع مدیریت پسماند تدوین لایحه بود، خاطرنشان کرد: سیستم موجود مدیریت پسماند شهر تهران به رغم بهبود عملکرد نسبی در بخش‌های تکنولوژیکی و توجّه جدّی به فرآیندهای پردازش و بازیافت، به‌منظور ارتقای بهره‌وری و بهبود بلندمدّت و رفع نواقص و نارسایی‌های موجود، نیازمند نگاهی تمام شمول و جامع‌نگر در ابعاد مختلف است که همین امر، ضرورت تدوین لایحه را بیش از پیش نمایان کرد.

بنا بر این گزارش، به استناد بند (ج) ماده (۲) و ماده (۷) قانون مدیریت پسماندها مصوب ۲۰/۰۲/۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی و ماده (۴) آیین‌نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها مصوب ۱۰/۰۵/۱۳۸۴ هیأت وزیران و در راستای اجرای ماده (۵۸) مصوبه برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران (۱۴۰۲-۱۳۹۸)، «طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران» در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه رسمی شورای شهر تهران به تصویب رسید.

کد خبر 596083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha