مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

یک‌هزار و ۴۰۸ نفر جوینده کار در سال ۹۹ از طریق معرفی کاریابی‌های استان به واحدهای اقتصادی معرفی شدند.

کار

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: کاریابی‌ها زمینه برقراری ارتباط هوشمندانه منابع انسانی با فرصت‌های شغلی را برای کارجویان استان مهیا می‌کنند.

علی آشتاب اضافه کرد: هدف از تأسیس مؤسسات مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی ارائه راهنمایی شغلی به جویندگان کار و کارفرمایان، شناسایی فرصت‌های شغلی، تأمین نیرو برای کارفرمایان و معرفی کارجویان آماده‌به‌کار در فرصت‌های شغلی است.

وی ادامه داد: آمار ثبت‌نامی کاریابی‌های استان نشان می‌دهد که افراد ۲۵ تا ۳۴ساله ۵۰ درصد جمعیت متقاضیان کار را تشکیل می‌دهند.

آشتاب به فعالیت ۱۷ مرکز کاریابی داخلی و یک کاریابی فرصت‌های شغلی خارجی در استان اشاره و بیان کرد: ۶۰ درصد متقاضیان ثبت‌نام‌شده در مراکز کاریابی استان با اینکه مدرک دانشگاهی دارند، مهارت ندارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: نبود ارتباط منطقی و هدفمند بین رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های استان با ظرفیت‌های موجود از دلایل مهم این مسأله است. وقتی جوانی با مدرک غیرمرتبط نسبت به ظرفیت‌های توسعه استان وارد بازار کار می‌شود، نمی‌تواند تحصیلات خود را با حرفه و کار عملی موجود منطبق کند.

آشتاب ادامه داد: در سال ۹۹، یک‌هزار و ۷۵۱ مرد و یک‌هزار و ۶۱۸ زن در مراکز کاریابی‌ غیردولتی ثبت‌نام کرده‌اند. افرادی که در مراکز کاریابی ثبت‌نام می‌کنند و حرفه و مهارتی ندارند برای مهارت‌آموزی به اداره‌ کل فنی و حرفه‌ای استان معرفی می‌شوند تا مهارت‌های لازم را کسب کنند. به همین منظور سال گذشته تعداد ۱۲۳ نفر از ثبت‌نام‌شدگان برای یادگیری مهارت‌ به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

کد خبر 596049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha