دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

پیگیری‌ها و انعکاس واقعیات کمک کرد تا جکی مک‌کوماک آتش جهنمی را که در آن زندگی می‌کرد خاموش کند.

جکی

همشهری‌آنلاین - مهدیا گل‌محمدی: جکی ‌مــک‌کــوماک مادربزرگی ۶۸ ساله با قدی متوسط، رنگین‌پوست و ساکن واریک‌شایر انگلستان بر این باور است که جهنم جایی است که ساکنانش منتظرند آتش خاموش شود. او با همین ایده در یک خیریه کار می‌کند و با کمک به مستمندان به سهم خود دنیا را تبدیل به جایی بهتر کرده است. در چند ماه اخیر اما خانه‌ای خرید که کنار بزرگراه است و حالا از سر و صدای این بزرگراه شاکی است. او جهنم جدیدی یافته که باید آتش آن را خاموش کند.

جکی ابتدا در فضای مجازی تلاش کرد تا همسایه‌ها را به اجماعی برساند تا به این سر و صدا اعتراض کنند، اما خب کسی استقبال نکرد. آنها منتظر بودند آتش خودش خاموش شود، اما جکی از پا ننشست و سراغ خبرنگارها رفت. پس از این که سایت‌های معتبری همچون مترو و دیلی‌میل انگلستان شکایت‌های او از این سروصدا را مطرح کردند، گوش مسئولان هم تیز شد. برخی کاربرهای فضای مجازی او را احمق توصیف کردند. فقط به این دلیل که خانه‌ای در نزدیکی بزرگراه خریده و حالا از سر و صدای آن شاکی است. جکی اما بر این باور است که احمق کسی است که برای حل مشکلش کاری نمی‌کند.

پس از چند روز مشخص شد او احمق نبوده است چرا که خانه ۳۵۰ هزار پوندی او پس از انجام تغییراتی که از مسیرهای قانونی آنها را مطالبه کرده، قرار است چند هزار پوند گران‌تر شود. بله، او آنقدر پیگیر ماجرا شد که حالا قرار است مسیر بزرگراهی که از کنار خانه او می‌گذرد سرعت مجازش کاهش یابد، همچنین دوربین‌هایی برای ثبت تخلف‌های راننده‌ها در آن محدوده نصب ‌شود، برخی مقامات هم قول دادند نرده‌های محافظ صوتی در این محدوده نصب کنند تا آلودگی صوتی به کمترین میزان برسد.

جکی برای اثبات آلودگی صوتی محیط زندگی‌اش میزان آن را با صداسنج ثبت کرده بود. او ثابت کرد آلودگی صوتی که وارد خانه‌اش می‌شود ۸۵ دسی‌بل و آلودگی صوتی حیاط منزلش تا ۱۲۰ دسی‌بل (معادل سر و صدای یک کنسرت راک) بوده است. پیگیری‌ها و انعکاس همین واقعیات کمک کرد او آتش جهنمی را که در آن زندگی می‌کرد خاموش کند.

کد خبر 595947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha