یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵
۰ نفر

شورای وزرای اتحادیه اروپا در حالی فردا دوشنبه نشست مجازی برگزار می‌کند که آخرین تحولات در زمینه مذاکرات هسته‌ای ایران و وضعیت اوکراین در دستور کار این نشست قرار دارد.

اتحادیه اروپا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در حالی فردا دوشنبه در تشکیل جلسه می‌دهند که  آخرین تحولات در زمینه برجام در اهم موارد مورد بحث وزرای خارجه عضو قرار دارد.

به نوشته وبگاه «وزارت خارجه یونان» علاوه بر بحث پیرامون آخرین تحولات در زمینه توافق هسته‌ای ایران، قرار است آخرین اوضاع در خصوص اوکراین و اتیوپی نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بنابراعلام این وزارتخانه، «نیکوس دندیاس» وزیر خارجه یونان نیز در این نشست مجازی شرکت خواهد کرد.

اخرین تحولات در زمینه مذاکرات هسته‌ای ایران در وین حاکی از این است که نماینده چین  روز شنبه گفت این گفت‌وگوها با هدف نجات توافق هسته‌ای ایران ادامه خواهد داشت.  وانگ فون» نماینده چین در سازمان ملل متحد و حاضر مذاکرات هسته‌ای در وین  شنبه بعد از ظهر به وقت تهران در این زمینه به خبرنگاران گفت: «همه طرف‌های باقیمانده در توافق موافقت کرده اند که تلاش در مواردی از جمله رفع تحریم ‌ای ایالات متحده را تسریع کنند.»

وزارت خارجه اتریش در زمینه مذاکرات کنونی در وین پایتخت این کشور تایید کرد که «تلاش‌های خستگی ناپذیر» برای حفظ توافق هسته‌ای ایران ادامه دارد.

نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی حاضر در مذاکرات هسته‌ای در وین  نیز گفت، شرکت کنندگان در نشست کمیسیون مشترک JCPOA (برنامه جامع اقدام مشترک) تصمیم خود را پس از گفت‌وگوهای روز شنبه در ادامه مذاکرات در مورد توافق هسته ای ایران ابراز داشتند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین  شنبه بعد از ظهر به وقت تهران در توییتی در این زمینه نوشت: «حاضران در این مذاکرات رضایت خاطر از پیشرفت به دست آمده را ابراز و عزم خود را برای ادامه گفت‌وگوها برای تکمیل موفقیت آمیز روند گفتگوها ابراز داشتند.»

روز شنبه، علاوه بر نشست کمیسیون مشترک، دیدارهایی نیز به صورت دو و چندجانبه بین هیأت مذاکره‌ کننده کشورمان با اعضای ۱+۴ برگزار شد. در این رایزنی‌ها، سه دیدار بین «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌ کننده ایران و «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد. 

همچنین رؤسای سه هیأت اروپایی، در جلسه‌ای مشترک با عراقچی شرکت کردند و به بحث و گفت‌وگو پرداختند. 

این در حالی است که مشاور امنیت ملی آمریکا ر یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که واشنگتن تحریم ها علیه تهران را بر نمی دارد مگر آنکه از پایبندی تهران به تعهدات هسته ای اطمینان یابد.

کد خبر 595914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha