دقایقی پیش زمین‌لرزه‌ای نسبتا شدید استان‌ بوشهر را لرزاند. مرکز این زلزله بندرگناوه گزارش شده است. شدت زلزله به حدی بود که در بخش هایی استان خوزستان هم احساس شد.

زلزله

به گزارش همشهری آنلاین قدرت زلزله در جنوب ایران ۵/۹ ریشتر بوده است. از برازجان‌ در استان بوشهر تا آبادان در استان خوزستان این زمین‌لرزه احساس شده است. براساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور این زلزله با قدرت ۵/۹ ریشتر در بندر گناوه و در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داده است.  

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر در گفت و گو با همشهری آنلاین گفت: در پی این زلزله؛ برق؛ تلفن و اینترنت در گناوه قطع شد جهانگیر دهقانی افزود: شدت زمین‌لرزه به گونه‌ای بود که در استان‌های هم‌جواربه ویژه در استان خوزستان نیز احساس شده است.

مدیرکل بحران استان بوشهر در ادامه با اعلام اینکه ‌زلزله گناوه تلفات یا مصدوم نداشته است، گفت: فقط خسارت به برخی خانه‌های روستایی وارد آمده که در دست بررسی است.

روابط عمومی نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد، با توجه به زمین لرزه ۵/۹ ریشتری شهرستان گناوه در ساعت ۱۱:۱۱ روز یکشنبه به استحضار می رساند وضعیت تمامی تاسیسات، تجهیزات و ساختمان‌های نیروگاه اتمی بوشهر در صحت کامل بوده و هیچ گونه آسیبی به این مرکز وارد نشده و در روند انجام فعالیت های جاری نیروگاه نیز خللی رخ نداده است.

قابل ذکر است نیروگاه بوشهر بر اساس استانداردها و ضوابط بین المللی طراحی و احداث شده و در برابر شدیدترین زلزله های محتمل در کشور و منطقه ایمن است.

تصاویری را خبرگزاری تسنیم از این زلزله منتشر کرده است

اعزام تیم‌های اورژانس به مناطق زلزله‌زده

‌رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به زمین لرزه ۵.۹ ‌ریشتری در بندر گناوه به تسنیم گفت: بلافاصله تیم های واکنش سریع اورژانس و ۴  تیم ارزیاب اورژانس به منطقه اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه این حادثه تا کنون یک مصدوم داشته که ناشی از ترس او بوده است، افزود: مراکز درمانی در شهرستان های دیلم، بوشهر و دشتستان در آماده باش هستند و اورژانس هوایی نیز اعزام شده است.

احتمال خسارت به خانه‌های روستایی در گناوه

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه در گفت وگویی تلفنی اعلام کرد: هنوز گزارشی از خسارت به دست ما نرسیده اما  بخشدار مرکزی و دهیاران برای بررسی میزان خسارت گروه‌هایی را به روستاهای مختلف فرستاده‌اند.

وی با بیان اینکه با توجه به شدت زلزله به نظر می‌رسد که برخی خانه‌های قدیمی روستایی آسیب دیده باشند، گفت: کانون زلزله ساحل گناوه بوده است.

 بزرگی: 5.9
 محل وقوع: مرز استانهای بوشهر و فارس  - حوالی بندر گناوه
 تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1400/01/29 11:11:50
طول جغرافیایی: 50.72
عرض جغرافیایی: 29.76
عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر

 نزدیک‌ترین شهرها:
28 کیلومتری بندر گناوه (بوشهر)
31 کیلومتری بندر ریگ (بوشهر)
41 کیلومتری شبانکاره (بوشهر)
     
 نزدیکترین مراکز استان:
91 کیلومتری بوشهر
131 کیلومتری یاسوج

در حال تکمیل...

کد خبر 595767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha