مجموع نظرات: ۱۸
یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

با شروع ماه مبارک رمضان، تقاضا برای خرید گردو در خانواده‌های ایرانی افزایش یافته است. اما سوالاتی وجود دارد که پیش از خرید برای بیشتر افراد پیش می‌آید مانند اینکه خرید مغز گردو به صرفه‌تر است یا گردو با پوست؟ یا اینکه از کجا تشخیص دهیم گردویی که می‌خریم ایرانی است؟

گردو

در این مقاله به سراغ آقای نوید مهدیان، باغدار تویسرکانی و صاحب فروشگاه اینترنتی پوست کاغذی ( عرضه‌کننده مستقیم گردو تویسرکان)  رفتیم تا سوالاتمان را درباره خرید گردو بپرسیم.

تفاوت مغز گردوی سفید با گردوی تیره

«گردوی سفید به گردویی گفته می‌شود که رنگ آن زرد یا کرم روشن است. گردوی معمولی، گردویی است با رنگ کرم تیره یا قهوه‌ای روشن. مغز گردوی تیره هم همان مغز گردو خورشتی است با رنگ قهوه‌ای تیره که به سیاه نزدیک می‌شود.

 آنچه در مغازه‌ها می‌بینیم، مغز گردوی فله است. مغز گردوی فله، ترکیبی از گردوی سفید و معمولی است که عمدتاً ۴۰ درصد آن سفید و ۶۰درصد آن گردوی معمولی است.»

چرا مغز گردوی سفید؟

«همان‌طور که عرض کردم، مغز گردوی سفید یا برای تزیین کیک و شیرینی و غذا استفاده می‌شود، یا برای صبحانه؛ اما در اصل، تفاوت چندانی با مغزهای دیگر ندارد. به همین دلیل، مشتری‌ها هم اگر مغز معمولی و سفید را کنار هم نبینند، متوجه تفاوت آن‌ها نمی‌شوند. از آن‌جا که مغازه‌دارها معمولاً مغزهای یکدستی برای فروش ندارند، از لامپ‌های زرد استفاده می‌کنند تا تفاوت رنگ گردوی سفید و معمولی چندان به‌چشم نیاید.»

خرید مغز گردو به صرفه‌تر است!

«از وقتی که اعلام شده احتمال انتقال کرونا از سطوح کم است، تقاضا برای خرید مغز گردو افزایش پیدا کرده است. در صورتی که در ماه رمضان پارسال گردو با پوست مشتری بیشتری داشت.

مغز گردو اگر به اندازه خریداری شود، از گردو با پوست به صرفه‌تر است. زیرا اولا مشتری می‌بیند چه چیزی خریده‌است، در حالی که در گردو با پوست تا زمانی که گردو شکسته نشود مشخص نمی‌شود، ثانیا گردو ایرانی حتما در هر ۱۰ تا دانه حداقل یکی خراب دارد اما مغز گردو همه‌ش یکدست و سالم است. »

فروشگاه پوست کاغذی

نکته‌هایی دربارۀ خرید مغز گردو

«در خرید مغز گردو، اول از همه باید از مغازه‌دار یا فروشنده مطمئن باشیم که گردوی اصل و خالص می‌فروشد. متأسفانه‌ در چند سال اخیر گردوی خارجی وارد کشور می‌شود و فروشنده‌ها نیز برای اینکه خرید به‌صرفه‌تری داشته باشند، آن را با گردوی ایرانی ترکیب می‌کنند که تشخیص آن سخت‌تر می‌شود و قیمت آن هم کمتر.

مورد بعدی تضمین کیفیت است. این حق مشتری است که تضمین کیفیت بخواهد. ما در فروشگاه خودمان ( فروشگاه پوست کاغذی)، ضمانت بی قید و شرط بازگشت پول داریم. یعنی وقتی محصول به دست مشتری برسد، اگر به هر دلیلی از محصول دریافتی راضی نباشد، کل پولش را بر می‌گردانیم. هزینه برگشت محصول را هم خودمان می‌دهیم.»

قیمت مغز گردو

«در حال حاضر، قیمت مغز گردو از کیلویی ۱۹۰ هزارتومان که مغز خورشتی باشد تا ۲۸۰ تومان که مغز گردوی صادراتی مغز سفید است متغیر است.  مغز گردوی ایرانی خوب حدود ۲۳۰-۲۴۰ هزار تومان است. ما در سایت پوست کاغذی  به صورت روزانه آخرین قیمت گردو را درج می‌کنیم. هموطنان عزیزمان می‌ةوانند برای دریافت قیمت، خرید  یا مشاوره رایگان  در زمینه خرید گردو با ما تماس بگیرند حتما تا جایی که دانشمان اجازه بدهد در خدمتشان هستیم»

برای مشاهده قیمت روز گردو می‌توانید به Poostkaghazi.com مراجعه کنید یا آنکه با شماره تلفن  ۰۸۱۳۴۷۳۲۱۳۵ تماس بگیرید.

کد خبر 595743

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha