مینا شهنی: حمیدرضا سفاری، مدیرکل برنامه‌ریزی بیمه‌های درمانی وزارت رفاه، از تدوین پیش نویس دستورالعمل اعطای سهام عدالت به بیماران خاص و سرطانی خبر داد.

او گفت: این پیش‌نویس پس از انجام مطالعات و کارشناسی با همکاری وزارت رفاه و اقتصاد و دارایی تدوین شده‌است.

به گزارش روابط عمومی وزارت رفاه سفاری با اشاره به ‌این‌که واگذاری سهام این گروه امسال عملیاتی خواهد شد افزود: بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، ‌ام‌اس یا یکی از انواع سرطان‌های بدخیم، گروه‌های هدف این دستورالعمل هستند.

فروردین ماه امسال عبدالرضا مصری، وزیر رفاه و تامین اجتماعی، نیز از آماده شدن لایحه‌ای در دولت برای تعریف بیماران خاص خبر داده‌بود.

مصری گفته‌بود: در حال حاضر چون هیچ تعریف خاص و یکسانی از بیماران خاص نداریم، برآورد هزینه‌های درمانی آنان نیز در دسترس نیست.او تاکید کرده‌بود که به‌زودی اطلاعات کاملی درباره بیماران خاص در سراسر کشور خواهیم داشت و بانک جامع بیماران خاص تشکیل خواهد شد.

شهریور پارسال نیز غلامرضا کرد زنگنه، معاون وزیر اقتصاد و دارایی، از پرداخت سهام عدالت به بیماران خاص و زنان سرپرست خانوار خبر داده‌ بود.او که ریاست سازمان خصوصی‌سازی‌ را نیز بر عهده دارد خبر داده‌ بود که 3 گروه از بیماران خاص کشور از مزایای سود سهام عدالت برخوردار خواهند شد.تیر ماه پارسال هم صبری نقاشیان نماینده منتخب بیماران هموفیلی کشور با اشاره به دستور کتبی رئیس‌جمهوری در این باره گفته بود که در پی جلسه‌ای که اوایل خرداد ماه (1386) پیرامون بررسی و رفع مشکلات جامعه بیماران هموفیلی کشور برگزار شد، رئیس‌جمهوری موافقت خود را با واگذاری سهام عدالت به این بیماران اعلام کرد.

به‌نظر می‌رسد که واگذاری سهام عدالت به بیماران خاص از ابتدا در دستور کار دولت بوده‌است اما این‌که بعد از گذشت زمانی طولانی، هنوز سهامی در اختیار این گروه قرار نگرفته ‌است و به تازگی نسبت به تنظیم پیش‌نویس طرح اقدام شده جای تعجب دارد.طرح توزیع سهام عدالت با هدف افزایش ثروت خانوارهای کم‌درآمد ایرانی از سوی دولت  پیگیری  و براساس پیش‌بینی‌های انجام شده 42 میلیون نفر از جمعیت کشور از سهام عدالت برخوردار می‌شوند.

6 دهک جمعیتی کشور که خانوارهایی با پایین‌ترین درآمد هستند از جمله کسانی‌اند که صاحب سهام خواهند شد.این افراد عبارتند از؛ تمامی افراد مشمول طرح شهید رجایی، مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، رزمندگان فاقد شغل در مرحله نخست و پس از آن روستائیان و عشایر فاقد شغل در مرحله دوم و بازنشستگان و شاغلان آموزش و پرورش، ‌تامین اجتماعی و کارکنان دولت و نیروهای مسلح در مرحله سوم قرار دارند.

زنان سرپرست خانوار و کارکنانی که سهام ترجیحی دریافت نکرده‌اند نیز در مرحله چهارم و پنجم موفق به دریافت سهام عدالت خواهند شد.

کد خبر 59567

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز