مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی از تنش آبی برای بیشتر روستاهای آستارا در ماه‌های گرم سال ابراز نگرانی کرد.

آب کشاورزی

غلامرضا مرحبا در این زمینه به همشهری آنلاین گفت: در طول سال‌های گذشته سرمایه گذاری مناسبی برای آبرسانی به آستارا صورت نگرفته و بخشی از تأسیسات آب، بدون توجه به اصول پدافند غیرعامل راه‌اندازی شده است. با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، مشارکت بخش خصوصی برای رفع قطعی و افت فشار آب در این شهرستان مرزنشین شمال کشور ضروری است.

وی افزود: تأسیسات آبرسانی تصفیه خانه بهارستان آستارا فرسوده شده و برای تأمین آب ناکافی است. در صورت تکمیل سد لاستیکی، بخش عمده‌ای از مشکل تنش آبی در این شهرستان برطرف خواهد شد.

درهمین رابطه «عباس صابر» فرماندار شهرستان آستارا نیز به همشهری آنلاین گفت: آستارا از جمله شهرهای گیلان است که از آب‌های سطحی و آب بندان‌ها برای تامین آب استفاده می‌کند و تابع بارش‌ها و نزولات جوی است.

 وی با تأکید کرد: اگر رژیم بارشی در بهار ادامه پیدا کند در ماه‌های آینده با مشکلات کم آبی مواجه می‌شویم. بنابراین تلاش داریم از حداقل آب‌های سطحی موجود در شهرستان استفاده کنیم. درحال حاضر شهرستان آستارا، ۱۱ آب بندان با ظرفیت ذخیره آبی 2/5 (دو ونیم) میلیون متر مکعب دارد که آب زراعی ۳۲۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری زیر کشت را تامین می‌کند.

صابر افزود: با توجه به بارش‌های زمستان و فروردین امسال  ۷۰ تا ۸۰ درصد آب بندان‌های آستارا، آبگیری شده‌اند.

فرماندار شهرستان مرزی آستارا به پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی سد لاستیکی ملاهادی این شهرستان اشاره کرد و افزود: این سد لاستیکی که عملیات احداث آن از سال ۹۶ برروی رودخانه ملاهادی آغاز شده، حجم مخزن یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب دارد و با قدرت تنظیم آب سالیانه ۱۰ میلیون مترمکعب با هدف توسعه و بهبود آبیاری اراضی شالیزاری به وسعت بیش از ۱۰۰ هکتار، آب شرب بیش از ۱۵ روستا و قسمتی از آب آشامیدنی شهر آستارا را تأمین می‌کند.

کد خبر 595367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha