پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

وزیر نفت با اشاره به اجرای طرح‌های جهش سوم در تولید پتروشیمی کشور گفت: ظرفیت تولید از ۳۴ میلیارد دلاری که پیشتر برای سال ۱۴۰۴ اعلام شده بود به ۴۰ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۶ خواهد رسید.

زنگنه

‌به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «بیژن نامدارزنگنه» امروز در مراسم بهره برداری از طرح های وزارت نفت با حضور رییس جمهوری افزود: خوراک لازم برای ابر پروژه های جهش سوم افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی ها نیز تامین و سرمایه گذاران آن مشخص و کار آن‌ها در این دولت آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: تعهد ما در سال ۱۳۹۹ این بود که طرح های پتروشمی به ظرفیت ۲۵ میلیون تن بهره‌برداری شود و اکنون با تلاش شبانه روزی مدیران و کارکنان شاغل در این طرح‌ها،  با وجود فشار بیماری کرونا و تحریم‌های شدید که علیه صنعت نفت وجود داشت که اکنون این مجموعه در برابر ملت سربلند هستند که بزرگ‌ترین جهش در تاریخ پتروشیمی در سال ۱۳۹۹ را رقم زدند.

وزیر نفت با بیان اینکه  جهش دوم پتروشیمی اکنون آخرین گام‌های مستحکم خود را برای رسیدن به مقصد بر می‌دارد، گفت: جهش سوم و طرح های آن با قدرت در حال اجرا است که با افزودن سه تا پروژه  طرح‌های جهش سوم آغاز و به این ترتیب ظرفیت تولید ما از ۳۴ میلیارد دلاری که درسال ۱۴۰۴ اعلام شده بود به ۴۰ میلیارد دلار ظرفیت تولید درسال ۱۴۰۶ خواهد رسید.

کد خبر 595274

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha