گزارش هفتگی اداره آمار ملی انگلستان نشان می‌دهد مرگ‌های بیماران کووید-۱۹ در هفته منتهی به ۲ آوریل (۱۳ فروردین) ناشی از خود ویروس کرونا نبوده است.

كرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تلگراف آخرین ارقام هفتگی منتشر شده اداره آمار ملی (ONS) نشان می‌دهد که ۲۳ درصد از مرگ و میر بیماران کووید-۱۹ مستقیما به خود ویروس کرونا مربوط نبوده استِ، بلکه به علل دیگر رخ داده است (۷۷ درصد موارد فوت به علت خود ویروس کرونا رخ داده است)

این بدان معناست که اگرچه فرد متوفی از نظر آزمایش، کووید مثبت بوده، این دلیل اصلی مرگ وی که در گواهی فوت ثبت شده کرونا نیست.

در مرگبارترین موج دوم شیوع کرونا در انگلستان  در هفته منتهی به ۲۹ ژانویه (۱۰ بهمن) ۹۰ درصد مرگ‌ها در بیماران کووید-۱۹ به علت عفونت خود ویروس رخ داده بود.

این داده‌ها بر اهمیت مراقبت‌های بهداشتی توسط افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند تاکید دارد. انگلیس بعد از یک قرنطینه طولانی و برنامه موفق واکسیناسیون اکنون به آمار بهتری در زمینه همه‌گیری دست یافته است.

نخست‌وزیر این کشور که به تازگی اعلام پایان دور اخیر قرنطینه را اعلام کرده، گفت اگرچه حدود ۳۲ میلیون نفر از جمعیت این کشور واکسینه شدند اما آنچه وضعیت قابل قبول امروز را فراهم کرده قرنطیه است.

وی گفت بسیار مهم است که  مردم درک کنند کاهش این تعداد بستری در بیمارستان و مرگ‌ومیر و ابتلا به عفونت با برنامه واکسیناسیون حاصل نشده است و از وضعیت گردهم‌آیی‌های اخیر مردم ابراز نگرانی کرد.

قرنطینه و رعایت فاصله‌های اجتماعی نقش به سزایی در کنترل شیوع عفونت ناشی از کرونا ویروس دارد.

کد خبر 595204
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha