رهبر انقلاب در ابتدای سخنرانی در محفل انس با قرآن با اشاره به سخنرانی نوروزی خود یادآور شدند: آماری که درباره رتبه اقتصادی ایران در سخنرانی نوروزی بیان شد مربوط به پنج سال قبل بوده است ، از کسانی که به من تذکر دادند متشکرم.

رهبر

به گزارش همشهری آنلاین، ایشان تاکید کردند: قبل از شروع مطالب، یک مطلبی را از حدود دو سه هفته پیش قصد داشتم به مردم عزیزمان عرض بکنم اما زمینه ای پیش نیامد که عرض بکنم. حالا عرض میکنم که من در سخنرانی اول فروردین در باب رتبه اقتصادی کشور یک آماری را عرض کردم.بعد از آن چند نفر به من تذکر دادند که این آمار درست نیست. من به دفترمان گفتم که بررسی کنند و بررسی کردند معلوم شد که حرف آنها درست است. حق با آنهاست آمار ما درست نبوده و آنچه که من درباره رتبه اقتصادی هجدهم ایران در دنیا گفتم مربوط به چهار پنج سال قبل یا پنج شش سال قبل بوده است.

رهبر انقلاب ادامه دادند: لذا از آن کسانی که به من تذکر دادند که موجب شد که این اشتباه برطرف بشود من صمیمانه تشکر میکنم.

ایشان درباره مذاکرات جاری برجام هم تاکید کردند : درباره قضیه برجام و تحریمها، ما سیاست کشور را اعلام کردیم و به مسئولین هم گفتیم، در صحبت عمومی هم گفتیم.سیاست کشور معلوم است، خب حالا تشخیص مسئولین ما این است که برویم مذاکره کنیم تا همین سیاست را اعمال کنیم.

ایشان ادامه دادند : ما بحثی نداریم در این زمینه منتها باید مراقبت بشود که مذاکره فرسایشی نباید باشد. نباید جوری باشد که طرفها بخواهند همین طور کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد.

رهبر انقلاب یادآور شدند :‌ این که آمریکاییها هی اسم مذاکره با ایران می‌آورند، اینجور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه حرف حقی را قبول کند. نه، میخواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند.همین سیاستی را که ما گفتیم که باید تحریم ها اول برداشته بشود، چون ما خاطرجمع نیستیم به وعده آنها. تا حالا ده‌ها بار به وعده‌شان عمل نکردند و ضد وعده عمل کردند، حالا هم همین کار را خواهند کرد.

ایشان افزودند: این مذاکره‌کنندگان اروپایی گاهی در جلسات خصوص تصدیق می کنند که همین درست است و حق با ایران است. اما در مقام تصمیم گیری خب تابع آمریکا هستند. بنابراین پیشنهادهایی هم که می‌کنند غالباً پیشنهادهای متکبرانه و تحقیرآمیزی است که قابل نگاه کردن حتی نیست.

رهبر انقلاب در رابطه با وضعیت مقابله با ویروس کرونا نیز تصریح کردند:  این ویروس همه‌گیر و واقعا منحوس، زیباترین روزهای سال که روزهای اول بهار است را به کام ملت ما تلخ کرد؛ امسال متاسفانه عدد جانباختگان و مبتلایان بالا رفت و اینها چیزهایی است که انسان نمی‌تواند با آسانی بگذرد.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند : این آمارهای تلخ و تکان دهنده باید همه ما را هم مسئولان را و هم آحاد مردم را هوشیار کند و بیدار کند و توجه بکنیم. شوخی نکنیم با بیماری، بایستی مسئولین به طور قاطع کاری که باید انجام بدهند، انجام بدهند. یعنی این حدودی که لازمه و متخصصین و کارشناسان مسئله، پزشکان و مسئولین امور بهداشت و درمان و .. وقتی که مشخص می کنند، بر طبق گفته آنها عمل بشود. 

ایشان افزودند: هر عارضه دیگری را شما فرض کنید از عارضه شیوع این بیماری تلخی اش کمتر است. هم بیماری است هم بیکاری است هم مشکل معیشت است هم جان باختن است داغ عزیزان است یعنی همه برنامه های کشور تحت تاثیر این بیماری قرار دارد.

رهبر انقلاب تاکید کردند : باید کاری کنیم که این بیماری متوقف بشود بر این فائق بیایم و این ممکن نیست جز با سیاستگذاری و برنامه ریزی و اجرا و رعایت ضوابط از طرف ما آحاد مردم.

کد خبر 595178

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز