مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

حریق در ارتفاعات هنگام شهرستان قیروکارزین در استان فارس از بعدازظهر روز یکشنبه ۲۲ فروردین آغاز و پس از ۲ روز با تلاش گروه‌های منابع طبیعی و بسیج مهار شد.

مهار آتش

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل منابع طبیعی استان فارس درباره علت وقوع حریق در منطقه هنگام گفت: هنوز علت دقیق در حال بررسی است اما به دلیل شرایط منطقه و ارتفاع محل حریق به احتمال زیاد عامل انسانی در وقوع این آتش سوزی دخیل بوده است.

عبدالحسن صمدنژاد افزود: صعب العبور بودن منطقه مشکلاتی را در مهار هرچه سریع تر آتش سوزی ایجاد کرده بود. گروه‌های مختلف مردمی، محیط زیست و جهادی از همان ساعات اولیه در منطقه حضور داشتند اما نبود راه دسترسی مناسب و وزش بادهای شدید باعث کندی کار اطفای حریق شد و به همین دلیل دو روز طول کشید.

وی با اشاره به وسعت آتش سوزی در منطقه اعلام کرد: تاکنون با رصد تصاویر ماهواره‌ای حدود ۱۸۰ هکتار از طبیعت این منطقه از بین رفته است. البته در حال حاضر نمی‌توانیم آمار دقیقی از میزان وسعت آتش سوزی ارائه دهیم.

براساس این گزارش در این عملیات ۱۵۰ نیرو برای اطفای حریق فعالیت کردند و ۲ نفر از امدادگران نیز دچار آسیب و شکستگی پا شدند که توسط بالگرد به پایین کوه منتقل و به بیمارستان اعزام شدند.

 در حال حاضر نیروهای امدادی مشغول لکه گیری در منطقه هستند.

کد خبر 595088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha