مدیر پاسخگویی وزارت بهداشت در پاسخ به سؤالی در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات درباره اطلاعات دریافت‌کنندگان واکسن کرونا گفت: طبق قوانین موجود و بین‌المللی هرگونه افشای نام دریافت‌کنندگان خدمات بهداشتی‌درمانی بدون کسب اجازه از یکایک آنان موجب اعتراض و پیگرد قانونی است.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین، کیانوش جهانپور با بیان اینکه سند ملی واکسیناسیون که به تأیید ستاد ملی کرونا رسیده است گروه‌های مشمول اولویت دریافت واکسن را تعیین کرده که توسط دستگاه‌های ذی‌ربط به واحدهای بهداشتی درمانی مسئول به صورت رسمی و در قالب فهرست اسامی مشمولان معرفی می‌شوند خاطرنشان کرد: از این جمله کادر درمانی مدافعان سلامت، کادر مراقبت‌های ویژه و فوریت‌های پزشکی  و پزشکان و پیراپزشکان با اولویت سنین بالای ۵۰ سال، گروه‌های در معرض آسیب و بیماری‌های ضعف ایمنی و سرطان و پیوندی، در مراحل بعد تمامی سالمندان (با توجه به مرگ‌ومیر بالای آنان) و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای در اولویت هستند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل محدودیت ناشی از تحریم‌ها بخش زیادی از واکسن‌های خریداری شده نیز به کشور نرسیده و امید می‌رود از نیمه خرداد امسال به تدریج خطوط تولید واکسن داخلی مجوز دریافت کرده و بخش کثیری از افراد در معرض آسیب واکسن دریافت کنند.

جهانپور تاکید کرد: علی ای‌حال تلقیح واکسن تاکنون تحت نظر نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و واحدهای بهداشتی درمانی منتخب و بر اساس فهرست اعلامی با کنترل مدارک هویتی انجام می‌شود. طبق قوانین موجود و بین‌المللی هرگونه افشای نام دریافت‌کنندگان خدمات بهداشتی درمانی بدون کسب اجازه از یکایک آنان موجب اعتراض و پیگرد قانونی است.

کد خبر 595054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha