مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
۰ نفر

کرونا در استان بوشهر همچنان بی‌رحمانه می‌تازد و با بستری ۱۰۰ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، اکنون تعداد این بیماران به ۴۰۹ نفر رسیده و تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن است.

کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت وگو با خبرنگار همشهری آنلاین افزود: وضعیت نگران کننده است. در حال حاضر از ۵۰۰ تخت بستری بیش از ۸۲ درصد آن اشغال شده است.

سعید کشمیری با ابراز نگرانی در این زمینه گفت: در بخش مراقبت‌های ویژه ۶۳ بیمار تحت مراقبت هستند که ۲۳ نفر در مرحله حاد تنفسی قرار دارند و با دستگاه نفس می‌کشند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر در استان فوت کردند و تاکنون ۹۲۸ نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کشمیری افزود: بی توجهی شهروندان به مسائل بهداشتی و رعایت نکردن پروتکل‌ها منجر به افزایش آمار می‌شود. متاسفانه هنوز هم تعدادی از همشهریان ماسک نمی‌زنند. دورهمی خانوادگی را ترک نمی کنند و حتی در مواردی شاهد برپایی مراسم عروسی و عزا هستیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر تاکید کرد: کرونا در استان خیز برداشته و این در حالیست که شهرستان‌های دهگانه استان در وضعیت بسیار پرخطر و پرخطر قرمز و نارنجی قرار دارند. از میان این تعداد شهرستان فقط دیر در وضعیت نارنجی قرار دارد.

دبیر ستاد مقاله با کرونا استان بوشهر ۵۰ درصد از نتایج تست‌های کرونا را مثبت اعلام کرد (از هر ۱۰۰۰ نمونه‌برداری بیش از ۵۰ درصد مثبت است) و از مردم خواست تا با رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی، خود، خانواده و جامعه را از ابتلا به کرونا مصون نگه دارند.

براساس این گزارش از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون نزدیک به ۲۹ هزار نفر به علت ابتلا به این ویروس در مراکز درمانی استان نمونه‌برداری یا بستری شده‌اند که از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس بیش از ۹۵ درصد بهبود یافته‌اند.

با توجه به آغاز فصل گرما و بسته شدن در و پنجره‌ها و روشن شدن وسایل خنک انتظار می‌رود ضمن اینکه مردم نسبت به ایجاد تهویه مناسب اقدام کنند از برگزاری هرگونه تجمع و دورهمی نیز بپرهیزند.

میزان انتقال در ویروس کرونا جدید نسبت به نوع قبلی بسیار بالاتر و شدت بیماری نیز بیشتر است اما در این شرایط مردم باز هم عمق فاجعه را درک نکرده‌اند.

بیشتر ابتلاها به صورت خانوادگی است اما با این وجود باز هم مردم به توصیه‌ها و هشدارها بی توجه هستند و با برخی سهل انگاری و عادی انگاری با جان خود و عزیزانشان بازی می‌کنند.

کد خبر 595025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha