همشهری آنلاین: علی اصغر سلطانیه سفیر جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه نسبت به استانداردهای دوگانه در شورای حکام و تاثیر آن بر امنیت منطقه و جهان هشدار داد.

به گزارش ایرنا از وین، سلطانیه در سخنرانی خود در نشست فوق‌العاده این شورا درباره توافقنامه هند با آژانس افزود: چنین توافقنامه‌ای سووالاتی را درباره سرنوشت پیمان عدم اشاعه و پیمان منع جامع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان.پی.تی ) ایجاد می‌کند.

وی با اعلام نگرانی جدی جمهوری اسلامی از اعمال استانداردهای دوگانه در جریان نشست‌های شورای حکام که به ویژه از سوی ایالات متحده اعمال می‌شود، افزود: چنین رفتاری عامل به مخاطره افکندن اعتبار، صحت و جامعیت ان.پی.تی است.

سلطانیه افزود: اقدام ایالات متحده در این زمینه در جهت زمینه‌سازی برای اسراییل و ادامه فعالیت‌های هسته‌ای نظامی آنها است که از پیوستن به ان.پی.تی اجتاب می‌کند و سکوت و کم اهمیت جلوه دادن موضوع در شورای حکام از سوی برخی کشورها نیز در همین زمینه ارزیابی می‌شود.

وی همچنین گفت: به ویژه آنکه در مقابل، کشورهای عضو پیمان ان .پی .تی نیز از دسترسی به تجهیزات، مواد و فناوری هسته‌ای صلح آمیز محروم می‌شوند.

سلطانیه در خاتمه تاکید کرد: از دولت‌های عضو انتظار می‌رود که در همان زمان که موضوع توافقنامه جامع پادمان درباره هند را بررسی می‌کنند پیامدهای چنین تصمیمی بر ان .پی .تی و امنیت منطقه و جهان را نیز در نظر آورند.

کد خبر 59490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز