سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز با سعید خطیب زاده دیدار و گفتگو کرد.

ماریا زاخاروا  سخنگوی وزارت خارجه روسیه

به گزارش همشهری آنلاین،ماریا زاخاروا  سخنگوی وزارت خارجه روسیه که به همراه هیئت وزیر امور خارجه این کشور به تهران سفر کرده است ،امروز با سعید خطیب زاده سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین زمینه های همکاری در حوزه دیپلماسی عمومی مورد رایزنی قرار گرفت . دو طرف با اشاره به کارزارهای ضد اطلاعاتی که جریان اصلی رسانه های غربی و آمریکائی علیه کشورهای مستقل راه می‌اندازند، انحصار اینترنتی و رسانه ای آمریکا را یکی از عوامل نهادی این وضعیت دانسته و بر همکاری دو کشور که در معرض این هجمه رسانه ای و تبلیغی هستند تاکید کردند.

گسترش همکاریهای فرهنگی و رسانه ای فی‌مابین از دیگر محورهای این دیدار بودو سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان « موافقتنامه تاسیس و چارچوب فعالیت مراکز فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه» که امروز بین وزرای امور خارجه دو کشور به امضا رسید،را پایه خوبی برای ارتقاءهمکاریهای فرهنگی دو کشور دانست . 

همچنین دو طرف بر تبادل هیاتهای رسانه ای، ارتباطات منظم و تسهیل گفتگوی رسانه های دوکشور تاکید کرده و توافق اولیه‌ای در این خصوص داشتند.

کد خبر 594875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha