رئیس شورای شهر تهران با ابراز تاسف از دادن وعده‌های بدون پشتوانه و دستورات فاقد آثار اجرایی از سوی مسئولان گفت: با این روش، شکم خالی گرسنگان و بحران‌های گوناگون اقتصادی برطرف نمی‌شود.

محسن هاشمی رفسنجانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سخنرانی پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز شورای شهر با اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و این ماه فرصتی برای بازگشت به اخلاق و انسانیت، است، گفت: روزه داری در اسلام اگرچه فردی‌ترین عبادت ممکن است، اما آثار اجتماعی گسترده‌ای دارد که مهمترین آن همدردی با نیازمندان و چشیدن طعم گرسنگی و تشنگی برای همه جامعه است.

وی ادامه داد: البته روزه داری واقعی، تنها به گرسنگی و تشنگی محدود نمی‌شود و مهم‌تر از روزه دهان، رعایت اخلاق و حق‌الناس و پرهیز از هتک آبرو و آزار دادن دیگران است. اما شاید این ویژگی روزه داری، امسال با توجه به شرایط سخت اقتصادی که بخش بزرگی از جامعه ما را دچار مشکلات معیشتی کرده است، اهمیت بیشتری یابد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به کاهش ارزش پول ملی و تورم شدید فعلی، خاطرنشان کرد: اکثر دهک‌های جامعه در تامین مایحتاج اولیه و نیازهای حیاتی خود با مشکل مواجهند و شاهد کاهش سبد غذایی و کوچک شدن سفره مردم هستیم.

وی ادامه داد: در ماه رمضان امسال که به دلیل وضعیت قرمز کرونایی، سفره‌های افطار جمع‌های خانوادگی، دوستانه و کاری برچیده شده است، وظیفه داریم که بیش از گذشته به فکر سفره‌های خالی مردم باشیم.

هاشمی با ابراز تاسف از گفتار درمانی و دادن وعده‌های بدون پشتوانه و دستورات فاقد آثار اجرایی از سوی مسئولان گفت: یکی از مشکلات جدی دستگاه‌ها این است که تنها در رسانه‌ها و فضای مجازی مشکلات حل می‌شود اما در عمل اتفاق مثبتی رخ نمی دهد و با این روش، شکم خالی گرسنگان و بحران‌های گوناگون اقتصادی و اجتماعی جامعه برطرف نمی‌شود، که نمونه آن دستوری است که در فروردین سال گذشته، رییس جمهور به صورت شفاهی برای تامین فوری ۱۵۰۰ اتوبوس ظرف سه ماه برای تهران دادند که با گذشت یکسال، حتی یک دستگاه هم از آن تامین نشد.

وی ادامه داد: در جلسه رونمایی از قطار ملی، باز هم دستوری شفاهی برای تامین بودجه ساخت واگن دادند که امیدواریم به سرنوشت دستورهای قبلی مبتلا نشود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: از مدیریت شهری به خصوص بخش خدمات شهری انتظار داریم در این شرایط سخت، حداکثر مساعدت ممکن را در تامین زندگی کارگران و اقشار آسیب پذیر فعال در سازمان بوستان‌ها، پاکبانان و سایر بخش‌های شهرداری انجام دهد و هزینه‌های تبلیغاتی، تشریفاتی و غیر ضروری را حذف کند تا بیش از این شرمنده، عزیزان زحمتکش در شهرداری نباشیم.

کد خبر 594767

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha