مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

بر اساس بارندگی‌های سه سال گذشته پیش‌بینی می‌شود، امسال استان لرستان با قطعی آب مواجه نشود.

مروک

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان در گفت‌وگو با همشهری آنلاین گفت: منابع آب زیرزمینی در استان و دبی چشمه‌ها و سراب‌ها امسال از وضعیت خوبی برخوردارند.

احمد گودرزی افزود: اما مناطقی مانند رودخانه کشکان که آب سطحی دارند، به دلیل کشت زیاد محصول برنج و مصرف آب بالا در مواقعی از سال مانند زمان شلتوک کاری و آماده کردن زمین برای کشت برنج ممکن است با تنش‌های آبی مواجه ‌شوند.

وی بیان کرد: در همین زمینه هشدار داده شده تا امسال برنج کشت نشود و این موضوع باید مدیریت شود. مخصوصا اینکه کشت برنج و سیب‌زمینی هر سال سطح زیر کشت بیشتری را دارند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطرنشان کرد: براساس آمار جهاد کشاورزی سال گذشته کاشت برنج در استان ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار بوده که این میزان نسبت به قبل 10هزار هکتار افزایش داشته است.

گودرزی درباره ذخایر آبی استان هم گفت: در حال حاضر ۵۶ درصد از حجم مخزن سدهای استان پر بوده که این آمار نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی یادآور شد: ۶ سد مروک، ایوشان، تنگ هاله، خان آباد، کزنار و حوضیان در حال حاضر آبگیری می‌شوند که مجموع حجم کل مخزن این سدها ۲۰۸.۶۹ میلیون متر مکعب است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان ادامه داد: سدهای حوضیان و تنگ هاله به ترتیب ۹۸ و ۱۰۰ درصد از میزان حجم مخزنشان پر شده است و سد مروک با ۳۹ درصد از پرشدگی حجم مخزن کمترین میزان را دارد.

گودرزی خاطرنشان کرد: مجموع آب‌های ورودی به سدهای استان در حال حاضر ۳.۵۹ متر مکعب در ثانیه است همچنین میزان خروجی آب از سدهای استان در شرایط فعلی ۳۶۰ لیتر در ثانیه است.

کد خبر 594751

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha