پندار اکبری بازیگر سریال «گاندو» درباره ویژگی‌های فصل دوم این مجموعه که قسمت‌های باقیمانده آن بعد از انتخابات خردادماه روی آنتن خواهد رفت، توضیحاتی ارائه کرد.

گاندو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، پندار اکبری درباره فصل دوم سریال «گاندو» که فعلاً پخش آن متوقف شده است و ادامه ماجراهای آن بیان کرد: فکر می‌کنم این فصل که هنوز ادامه آن باقی مانده خیلی مهیج است و هرچه جلوتر می‌رویم جذاب‌تر خواهد شد. عملیات‌هایی که در ادامه این فصل می‌بینیم غافلگیر کننده است و به نظرم تلویزیون، در این سال‌ها آثار اکشن با این همه صحنه‌های مهیج کم داشته است.

وی درباره توجه به این سریال در داخل کشور عنوان کرد: شاید اگر کشورهای خارجی چنین سریالی را می‌ساختند در داخل آنها را به آثاری چون «هوم لند» و «۲۴» تشبیه می‌کردند و همه عوامل را روی سرشان می‌گذاشتند و می‌گفتند ببینید اینها چه کرده‌اند اما اصولاً کارهایی که خود ما تولید می‌کنیم ابتدا نقاط ضعفش را پیدا می‌کنند.

این بازیگر در ادامه درباره قصه و نقش خود در ادامه فصل توضیح داد: التهابات این قصه هرچه جلوتر می‌رود برای بیننده بیشتر می‌شود. خود من هم که جزو این تیم عملیاتی هستم و در صحنه‌های اکشن حضور دارم، نقش سعید به گونه‌ای است که یک جاهایی کاربردی و عملیاتی ورود می‌کند و یک جاهایی مثل همه آدم‌ها اشتباهاتی دارد. فراتر از «گاندو» یکی از علایق شخصی من به همین فیلم‌ها و سریال‌های اکشن معمایی و جاسوسی است که خدا را شکر در «گاندو» اتفاق می‌افتد. خودم خیلی خوشحالم که از فیلم‌ها و سریال‌های اپارتمانی فاصله گرفته‌ام و خود را در این کار محک می‌زنم.

  • پرداختن به پرونده‌هایی که سوخته نیست

بازیگر «گاندو» در پرداخت به پرونده‌های امنیتی نیز توضیح داد: سوژه‌های روز سوژه‌هایی است که مردم در جریان آنها هستند و اتفاقاتی که اخیراً دیده‌اند و با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند و زمانیکه از زاویه‌ای دیگر درباره آنها حرف زده می‌شود برایشان جذاب است. ویژگی «گاندو» این است که با قصه‌هایی جلو می‌رود که هنوز خیلی از آنها نگذشته است و یا پرونده‌ای نیست که سوخته باشد.

وی درباره مشاوره‌ها نسبت به نقش مامور امنیتی اظهار کرد: طبیعتاً بازی در هر نقشی جذابیت و چالش خود را دارد و شما وقتی نقش یک خلبان را بازی کنید مجبورید برای آن نقش تحقیق کنید و برای دکتر و نقش‌های دیگر هم باید مشاوره و تحقیق داشته باشید. برای ما هم همین اتفاق افتاد و بچه‌ها از طریق مشاوره‌های نظامی و امنیتی نکاتی را یاد گرفتند که در رفتار و حتی نگاه کردنشان این ملاحظات را رعایت کردند. این افراد شاید به لحاظ ظاهری شناخته شده نباشد و عمومیت مردم آنها را نشناسند اما نشانه‌های دیگری دارند که ما از طریق مشاوره‌ها توانستیم خود را به نقش نزدیک کنیم.

  • گاهی قصه و محتوای سریال‌ها یکی‌ست و فقط نام‌ها عوض می‌شود

اکبری درباره ساخت سریال با مضامین امنیتی و سیاسی تصریح کرد: صداوسیما ثابت کرده است هر زمان سراغ سوژه‌هایی رود که حرف دل مردم باشد مخاطبش را دو برابر می‌کند. ما گاهی با فیلمنامه‌ها و قصه‌های تکراری و حتی فضای تکراری مواجه می‌شویم. حتی در دو فیلمنامه تلویزیونی می‌بینید قصه و محتوا یکی است و فقط نام شخصیت‌ها عوض شده است. درحالیکه قصه جدید مثل خون تازه‌ای به صداوسیما تزریق می‌شود و مخاطب را دو برابر می‌کند.

وی در پایان گفت: باید آنقدر تنوع در ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌ها بالا رود که مخاطب ما هیچ گاه فرصت این را پیدا نکند که کانال تلویزیونی‌اش را عوض کرده و روی شبکه‌های خارجی تمرکز کند. وقتی ما این پتانسیل را داریم که سریال‌های خوب بسازیم و به حرف دل مردم نزدیک شویم پس باید روی آن متمرکز شویم چون قطعاً برنده اصلی ما هستیم.

کد خبر 594633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha