همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی گفت: اراده ایران بر گسترش و تقویت هر چه بیشتر روابط با کشورهای آفریقایی به ویژه آفریقای جنوبی قرار دارد

به گزارش اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی در این دیدار خاطر نشان کرد: به رغم روابط دوستانه فی مابین، ظرفیت های دو کشور برای توسعه و تحکیم روابط همه جانبه، بسیار بیشتر از حد کنونی است.

لاریجانی اظهار امیدواری کرد: با استفاده از امکانات و توانایی‌های دو کشور در عرصه‌های گوناگون شاهد جهش مناسبی در روابط اقتصادی، سیاسی و همکاری‌های بین المللی باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر نقش موثر مجالس در توسعه و تعمیق همکاری های فی مابین، آمادگی مجلس شورای اسلامی را برای گسترش روابط پارلمانی به ویژه در مجامع بین‌المللی مورد تاکید قرار داد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی نیز با تاکید بر اهمیت راهبردی توسعه مناسبات با ایران برای کشورش گفت: هیچ مانعی برای توسعه همکاری‌های دوستانه با ایران وجود ندارد.

خانم زوما از انرژی، ‌توریسم، ساخت مسکن، امور بانکی، بهداشت و صنایع به عنوان مهمترین زمینه های توسعه همکاری های دو کشور در آینده نام برد.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی همچنین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را موفق خواند

کد خبر 59461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز