مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از تامین گوشت قرمز و مرغ، تخم مرغ و شیر برای ماه رمضان در این استان خبر داد.

فروشگاه

«حسین ایراندوست» در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: شرایط بازار گوشت مرغ و قرمز در همه شهرستان‌های استان اصفهان روال عادی خود را طی می‌کند و با کمبودی روبه رو نیستیم.

وی درباره نرخ گوشت مرغ اظهار کرد: در همه فروشگاه‌های عرضه کننده مرغ، این کالا به قیمت مصوب ۲۴ هزار ۹۵۰ تومان به‌فروش می‌رسد و هر گونه افزایش قیمت در این رابطه تخلف محسوب و با متخلفان برخورد جدی می‌شود. البته با برنامه‌ریزی‌هایی که در مورد عرضه مرغ کرده‌ایم امکان تخلف وجود ندارد.

ایراندوست افزود: شرایط  عرضه گوشت قرمز هم مناسب است و براساس تقاضای بازار میزان گوشت مصرفی به صورت روزانه در کشتارگاه تولید و در فروشگاه‌های عرضه کننده محصولات غذایی و قصابی‌ها عرضه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: در اسفند سال گذشته جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها مناسب بود و به همین دلیل هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی افزود: در مورد شیر مصرفی و تخم‌مرغ  نیز شرایط  به همین روال است؛ با این توصیف که با کیفیت‌ترین شیرمصرفی کشور در استان اصفهان تولید می‌شود.

تشدید نظارت‌ها  و بازررسی در ماه رمضان

معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان هم از تشدید نظارت‌ها و بازررسی بر بازارهای این استان در ماه رمضان خبر داد.

اکبر عادل مرام اظهار کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، برهمین اساس نظارت‌های ما در زمینه بازرسی از واحدهای صنفی که عرضه کننده کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در این ماه هستند، تشدید می‌شود و بی‌شک اگر واحد صنفی‌ای  نسبت به رعایت ضوابط و قوانین کوتاهی کند و همکاری لازم را  نداشته باشند با آن واحد صنفی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

تأمین و توزیع کالاهای اساسی در سامانه رهتاب

معاون نظارت بازرسی سازمان صمت استان اصفهان با بیان اینکه کالاهای اساسی از طریق سامانه رهتاب تأمین و توزیع می‌شود اظهارکرد: واحدهای تأمین کننده، مقدار توزیع و خرده فروشی‌ها باید در این سامانه ثبت شود و در صورت ثبت نشدن مراحل تأمین و توزیع در این سامانه، تخلف محسوب می‌شود.

عرضه شکر و روغن  با ۲ نرخ

عادل مرام افزود: شکر از جمله کالاهای مصرفی و مورد نیاز در ماه رمضان است. این کالا از سوی  دولت با ۲ نرخ توزیع می‌شود. دولت قیمت شکر را  برای واحدهای تولیدکننده‌ای که از شکر به عنوان ماده اولیه استفاده می‌کنند ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف خانوار  ۸۷۰۰ تومان اعلام کرده است.

وی ادامه داد: شکر تنظیم بازاری در بسته‌های یک کیلوگرمی به قیمت ۸۷۰۰ تومان برای مصرف کننده از طریق سامانه رهتاب به واحدهای صنفی عرضه می‌شود، اما شکر مخصوص مصرف واحدهای صنفی تولیدی و صنعتی خارج از سامانه رهتاب و از طریق شرکت غله و خدمات بازرگانی تأمین می‌شود.

معاون نظارت بازرسی سازمان صمت استان اصفهان به تفاوت نرخ انواع روغن خوراکی در بازار اشاره کرد و در این باره توضیح داد: روغن‌های خوراکی به ۲ صورت یارانه‌ای و غیر یارانه‌ای در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود که این دوگانه بودن قیمت‌ها دلیل مشخصی دارد. روغن‌هایی که به صورت غیریارانه‌ای توزیع می‌شوند از دانه‌های ذرت، کانولا و دیگر دانه‌های روغنی تهیه شده‌اند  که به آنها یارانه اختصاص نیافته است و به صورت آزاد تهیه، فرآوری، بسته بندی و عرضه می‌شود.

عادل مرام افزود: روغن‌های آفتابگردان و سویا در قالب طرح تنظیم بازار در کارخانه‌های مشخص فرآوری و بسته بندی می‌شود و نرخ مصرف آنها با توجه به مقدار حجم روغن متغیر است که بخش عمده آن‌ها در به صورت حواله‌ای در سطح بازار بر اساس سهمیه استان و بخشی نیز از طریق سامانه رهتاب عرضه می‌شود.

آشنایی با آداب و رسوم ماه رمضان در استان اصفهان

کد خبر 594606

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha