داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری گفت: نوعی اصالت برای دسته‌بندی سیاسی قائل هستیم در حالی که ممکن است فردی برخی مواضع اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان را قبول نداشته باشد یا برخی مواضع من مورد قبول آنها نباشد.

علی مطهری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی مطهری داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد گفت: امروز در شرایط ویژه قرار داریم. کشور در سختی‌های زیادی قرار گرفته است و احتمال رفع این تحریم‌ها و احیای برجام وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم،  با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، افزود: این انتخابات تاثیرات مهمی در وضعیت معیشت و سیاست خارجی کشور دارد.  مشارکت فعال در انتخابات اولویت نخست و انتخاب اصلح اولویت دوم این انتخابات است.

مطهری ادامه داد: ما باید با تغییر فضا زمینه را برای حضور پر شور مردم در انتخابات فراهم کنیم. ما نوعی اصالت برای دسته بندی سیاسی قایل هستیم در حالی که ممکن است فردی برخی مواضع اصولگرایان و یا اصلاح‌طلبان را قبول نداشته باشد یا برخی مواضع من مورد قبول اصلاح طلبان یا اصولگرایان نیست. من مواضع خاص خود را دارم. بنابراین تناقضی در نظریات ما وجود ندارد و این مساله نمی‌تواند منجر به دوگانگی در اداره کشور شود.

وی در مورد سوالی درباره حضور در سیدحسن خمینی به عنوان داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری،  گفت: مخالف حضور روحانیون در انتخابات هستم شهید مطهری و حضرت امام (ره) هم این دیدگاه را دارند و شرایط حضور را اضطرارا می‌پذیرند روحانیون نباید پست‌های دولتی را اشغال کنند. حضور او بستگی به تشخیص خود دارد و اگر شرایط اضطراری است از نظر او مانعی برای حضور نیست.

مطهری درباره بازتاب اظهارنظرش در یک شبکه اجتماعی در مورد آزادی‌های اجتماعی، یادآور شد: جای تاسف است که در کشور به موضوعات جدی توجه نمی‌کنند و با تیترهای متفاوت با آبروی مردم بازی می‌کنند این مطلب عادی و منطقی بود و مطلب مهمی نبود.

رجل سیاسی مصداق مرد نیست

این نماینده ادوار با استقبال از حمایت جریان‌های فکری از حمایت او، درباره حضور زنان به عنوان نامزد ریاست جمهوری گفت: رجل سیاسی مصداق مرد نیست و زنان می‌توانند حضور داشته باشند.

وی با ابراز امیدواری از تایید صلاحیت خود، رد صلاحیت خود در انتخابات دوم اسفند 98 را سهوی دانست و خاطرنشان کرد: اگر در این دوره رد صلاحیت شوم تابع قانون هستم. اگر بخواهم از شخصی حمایت کنم این موضوع به شرایط بستگی دارد.

مطهری در مورد فضای مجازی، با اشاره به موفق نبودن فیلترینگ تلگرام، گفت: افراد باید بتوانند آزادانه اظهارنظر کنند. در فضای مجازی اگر امکان فیلتر مسایل غیراخلاقی هست باید انجام شود.

وی درباره ملاک گزینش افراد برای حضور در کابینه اش گفت: ملاک انتخاب افراد اصلح بودن است اهل تسنن و مسیحیان هم از نظر قانون مشکلی برای تصدی وزارت ندارند فقط رییس جمهور باید شیعه باشد.

مطهری درباره مساله برجام بیان کرد: باید روابط خود را با دنیای شرق و غرب دنبال کنیم تا بتوانیم حافظ منافع ملی باشیم.

وی افزود: اگر در انتخابات پیروز شوم دولت ائتلافی تشکیل می‌دهم و با انتخاب افراد اصلح از دو جریان سیاسی تشکیل کابینه خواهم داد. باید دو گروه اختلافات فکری را کنار بگذارند و به اداره کشور بپردازند اگر از دو گروه در قدرت باشند کارشکنی کمتر و پیشرفت خوبی در اداره کشور حاصل می شود.

تسلیم بازی فریب رژیم صهیونیستی نشویم

مطهری ادامه داد: توقف مذاکرات خواست رژیم صهیونیستی است و باید پاسخ این رژیم را داد. نباید در زمین اسراییل بازی کنیم و به موقع انتقام بگیریم و نباید تسلیم بازی فریب رژیم صهیونیستی شویم.

مطهری مهمترین مشکلات اقتصادی کشور را افزایش نقدینگی و تورم عنوان کرد و گفت: افزایش نقدینگی در کشور باعث تورم می‌شود تسهیلات ارائه شده ار سوی بانک‌ها باید صرف تولید داخلی شود و نباید در تامین کالاهای اساسی کشور دچار مشکل شویم. می‌توان با کالا برگ الکترونیکی کالاهای اساسی مردم را تامین کنیم.

کد خبر 594558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 14
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ميثم IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    7 4
    خودت ميدوني تاييد صلاحيت نميشي پس هر چه ميخواهد دل تنگت بووگووووو
  • حی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    12 5
    جناب عقل کل زمان هاشمی وخاتمی کجا بودی.وقتی وروبی رییس مجلس بود یا ناطق نوری کجا بودی
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    15 5
    اینکه یک روحانی نباید پست دولتی داشته باشد به نظر می رسد افتادن از اون سر بام است . بالاخره اگر شایسته سالاری مبنا باشد هر کس در هر لباس و کسوتی می تواند خدمت کند . مشکل انجاست که لباس مقدس روحانیت شده است برگی سبزی برای بسیاری که در شرایط عادی فاقد آن هستند . در کل دنیا مردان خدا هر کدام کاری برای امرار معاش دارند و این لباس مقدس را صرفا برای عشق خودشان به تن می کنند ولی اینجا کمتر معممی وجود دارد که غیر از این لباس از راه دیگری امرار معاش کند !!