همشهری آنلاین: یک کمیته پارلمانی انگلیس روز پنجشنبه خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای حفاظت از کودکان و نوجوانان در اینترنت شد.

کمیته فرهنگ، رسانه و ورزش پارلمان انگلیس در گزارشی تاکید کرد: تشکیل یک نهاد نظارتی برای مراقبت از انتشار تصاویر و مطالب غیراخلاقی و خشونت آمیز در مورد کودکان و نوجوانان در سایت‌های اینترنتی ضروری است.

این کمیته پارلمانی که نمایندگانی از احزاب مختلف عضو آن هستند، افزود: رها کردن شرکت‌های اینترنتی به حال خود باعث شده است که مطالب و تصاویر مضر به راحتی در دسترس کودکان و نوجوانان قرار گیرد.

کمیته فرهنگ ، رسانه و ورزش در پارلمان انگلیس پیشنهاد کرد که ارائه کنندگان خدمات اینترنتی در انگلیس با توجه به مقررات شورای حفاظت از کودکان در اینترنت، حداقل استانداردهای لازم را در زمینه حفاظت از کودکان در خدمات خود رعایت کنند.

این کمیته برخی سایت‌های اینترنتی از جمله یوتیوب را به سهل‌انگاری در مراقبت از توزیع محصولات مضر به حال کودکان متهم کرد و گفت : هرچند اینترنت ابزار مفیدی است و زندگی همه ما را تغییر داده است ولی همچنان یک جنبه تاریک دارد که باعث شده خانواده‌ها بحق نگران فرزندان خود باشند.

نمایندگان عضو این کمیته پارلمانی در گزارش خود همچنین خواستار بازنگری در مورد نحوه طبقه‌بندی بازی‌های رایانه‌ای برای کودکان و نوجوانان شده‌اند.

کد خبر 59450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز