رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تهران از مهاجرت ماهانه ۵۰۰ پرستار به کشورهای آمریکایی و اروپایی خبر داد.

کرونا پرستاران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجو، دکتر آرمین زارعیان رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان تهران از مهاجرت ماهانه ۵۰۰ پرستار ایرانی به خارج از کشور خبر داد و گفت: اغلب پرستاران ایرانی به کشورهای آمریکای شمالی مثل کانادا، و سوئد در اروپا و همچنین برخی کشورهای حوزه خلیج فارس مهاجرت می‌کنند.

مهاجرت ماهانه ۵۰۰ پرستار از ایران | عده‌ای مخالف بهبود اوضاع پرستاران هستند | مسئولان حتی به حرف رهبری گوش نمی‌دهند

وی تاکید کرد: پرستارانی که به کشورهای یادشده مهاجرت می‌کنند، اغلب پرستاران بخش خصوصی هستند و به دلیل برخوردار نبودن از حق و حقوق کافی و منطقی در ازای کاری که انجام می‌دهند، تصمیم به مهاجرت می‌گیرند و ایران را ترک می‌کنند. با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرداخت به موقع حق و حقوق آن‌ها و تعیین تکلیف وضعیت استخدامی‌شان، برخی مسئولان در وزارت بهداشت، دولت و مجلس شورای اسلامی علاقه‌ای به اجرایی شدن و تصویب قوانین مورد نیاز این قشر ندارند.

زارعیان تاکید کرد: سیر مهاجرت پرستاران به خارج از کشور کماکان ادامه دارد و بر اساس آخرین خبری که در دست دارم، درخواست مهاجرت ماهانه ۵۰۰ پرستار به خارج از کشور است که در سازمان نظام پرستاری به ثبت رسیده است. بخشی از پرستاران هم ابتدا خودشان کارهای پذیرش گرفتن در دیگر کشورها را پیگیری می‌کنند و آمار این موضوع خیلی مشخص نیست.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تهران تصریح کرد: مسئولان ارشد دولتی و همچنین برخی چهره‌های سرشناس در مجلس شورای اسلامی به صراحت با دستور رهبر معظم انقلاب مخالفت کرده و کاری برای استخدام پرستاران انجام نمی‌دهند.

حقوق پرستاران با کارشان همخوانی ندارد

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تهران ادامه داد: برای جلوگیری از مهاجرت پرستاران، ما پیشنهاد استخدام ۳۰ هزار پرستار به وزارت بهداشت را دادیم، اما مسئولان به دلایل مختلف با این پیشنهاد موافقت نکردند. دولت کاری برای استخدام پرستاران انجام نمی‌دهد و وزارت بهداشت هم هیچ اراده‌ای برای استخدام پرستاران ندارد. مسئولان مربوط حتی به حرف رهبری گوش نمی‌دهند و در نتیجه موضوع مهاجرت پرستاران قوت می‌گیرد.

زارعیان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در روز پرستار به طور واضح بر استخدام پرستاران و تعیین تکلیف وضعیت خدمت آن‌ها تاکید کردند، اما کسی حتی به حرف رهبری هم توجهی نکرد. پرستاران نمی‌آیند حقوق ۵ هزار یورویی دیگر کشورها را رها کنند و با حقوق بخور و نمیر فعلی که به آن‌ها پرداخت می‌شود، نمی‌توان مانع خروج پرستاران از کشور شد.

کد خبر 594262

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 15
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    19 2
    خوش به حالشون راحت میشن
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    24 0
    به والله قسم ، اگر من هم پول و موقعیتش رو داشتم ، ثانیه ایی درنگ نمی کردم. این حرف دل من تنها نیست ، بلکه حرف دل خیلی هاست ، که از این وضعیت ناراضی اند ، و هیچ کاری هم نمی توانند انجام بدهند. واقعا ، عجب مملکتی درست کردین برای مردم.