حرکت آمریکا به سمت سکولاریسم، اساسا به‌دلیل تغییرات بین نسلی در حال رخ دادن است.

کلیسا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزامه همشهری، انتشار نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که ارتباط مردم این کشور با مراکز دینی شامل کلیسا، مسجد و کنیسه، در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرده است.

اهمیت موضوع چیست؟

بررسی روندها طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد که جامعه آمریکا به سمت سکولار شدن پیش می‌رود. این نشان دهنده وقوع تغییرات عمده در این کشور است. چنین تغییر مهمی در جامعه آمریکا، در آینده تبعات مهمی، هم در حوزه سیاست و هم در حوزه مسائل اجتماعی خواهد داشت.

آمارها چه می‌گویند؟

نتیجه تحقیقی که از سوی مؤسسه نظرسنجی گالوپ منتشر شده نشان می‌دهد که ۴۷ درصد از مردم آمریکا در سال ۲۰۲۰ با یکی از مراکز دینی شامل کلیسا، مسجد و کنیسه در ارتباط بوده‌اند. این میزان در سال ۲۰۱۸، حدود ۵۰ درصد و در سال ۱۹۹۹، بیش از ۷۰ درصد بوده است.

دوری مردم از ادیان تبلیغی در کلیساها، مساجد و کنیسه‌ها یکی از مسائل اصلی قرن ۲۱ است. حضور مردم در این مراکز دینی، در سال ۱۹۷۳، یعنی زمانی که گالوپ تازه بررسی میزان مذهبی بودن جامعه آمریکا را آغاز کرده بود، ۷۳ درصد بوده است. این میزان طی ۶ دهه بعدی همیشه بالای ۷۰ درصد قرار داشته است.

یکی از دلایل کاهش توجه مردم به کلیساها، مساجد و کنیسه‌ها، افزایش شمار افرادی است که خود را بی‌دین معرفی می‌کنند. آمار افراد بی‌دین در آمریکا از ۸ درصد در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۰ به ۲۱ درصد، طی ۳ سال اخیر رسیده است.

تصویر بزرگ چیست؟

ماجرای حرکت آمریکا به سمت سکولاریسم، اساسا به‌دلیل تغییرات بین نسلی در حال رخ دادن است. افراد جوان در مقایسه با افراد مسن در آمریکا اکنون تمایل کمتری برای شرکت در مراسم‌ مذهبی دارند.

کد خبر 594228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha