مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران از تأمین کالاهای اساسی و پرمصرف ماه رمضان در بازار مازندران خبر داد و گفت: نظارت بر بازار طی ماه رمضان تشدید و کالاهای اساسی نیز با قیمت مصوب در بازار توزیع می‌شود.

تنظیم بازار

حسین اصغرزاده با بیان این که برنامه‌ریزی برای کنترل بازار کالاهای اساسی ماه رمضان در مازندران انجام شده است به همشهری آنلاین اظهار کرد: سه کالای اساسی و پرمصرف ماه رمضان شامل مرغ، شکر و روغن به میزان کافی و با قیمت مصوب در سراسر استان در دسترس مصرف‌کنندگان قرار دارد.

وی درباره وضعیت قیمت و توزیع مرغ در بازار استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت مرغ در بازار مازندران پس از نوسان‌هایی که طی هفته‌های اخیر به وجود آمده بود اکنون به شرایط با ثباتی رسیده و در همه نقاط استان مرغ گرم با قیمت مصوب کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود. حتی در برخی مناطق نیز مرغ تولیدی بعضی شرکت‌ها با قیمت پایین‌تر در دسترس مصرف‌کنندگان قرار دارد.

به گفته این مسئول تمام شرکت‌های تولید مرغ موظف هستند که محصول خود را با این قیمت مصوب به بازار عرضه کنند و در حال حاضر نیز مرغ با قیمت بالاتر در بازار وجود ندارد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران درباره وضعیت توزیع شکر در بازار نیز گفت: برای توزیع شکر بسته‌بندی خانوار با قیمت کیلویی ۸۷۰۰ تومان نیز برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و هیچ محدودیتی برای عرضه شکر با این قیمت در بازار نداریم. سهمیه‌هایی برای هر استان در نظر گرفته شده که با توجه به ذخیره مناسب شکر در انبارها، بر اساس میزان تقاضا به استان‌ها شکر تحویل داده می‌شود و محدودیتی وجود ندارد.

اصغرزاده با اشاره به وضعیت توزیع روغن در بازار نیز اظهار کرد: در حوزه روغن هم مشکلات تا حدود زیادی حل شد، اما هنوز کاستی‌هایی وجود دارد که در تلاش هستیم با همکاری شرکت کشت و صنعت شمال وضعیت توزیع روغن در استان بهتر شود.

این مسئول درباره ساختار توزیع کالاهای اساسی نیز گفت: علاوه بر همه مراکزی که در گذشته توزیع این کالاها را انجام می‌دادند، توزیع مویرگی نیز در دستور کار قرار دارد تا مصرف‌کنندگان مشکلی در تأمین این محصولات نداشته باشند.

وی در پاسخ به چرایی تفاوت قیمت برخی از این محصولات در بعضی مناطق و فروشگاه‌های استان تصریح کرد: نمی‌توان منکر تخلف‌های موجود در بازار شد. برای جلوگیری از این تخلفات نیز بازرسی‌ها از بازار به روال گذشته انجام می‌شود و در ماه رمضان برنامه تشدید نظارت‌ها بر بازار به سیاق سال‌های قبل انجام خواهد شد.

کد خبر 594134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha