رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بر اهمیت استفاده از دوران فراغت زندانیان برای تولید برنامه‌های هنری اثرگذار در کاهش وقوع جرم تاکید کرد.

زندان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم امضای تفاهمنامه مشترک همکاری این سازمان با مجتمع ندامتگاهی تهران گفت: نگاه فرهنگی در مجتمع ندامتگاهی تهران نگاهی است که کمتر در این حوزه دیده می‌شود و از این رو تلاش می‌کنیم با اجرای برنامه‌های مناسب فرهنگی و هنری این نگاه را تقویت کنیم. ندامتگاه مرکز تکامل انسان است و مسمای آن با اسمش تناسب دارد. امیدوارم زندان‌های ما یک خلوتگاه برای افراد شود تا بتوانند خودشان را پیدا کنند نه اینکه جرایم تازه یاد بگیرند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهردار تهران با اشاره به اینکه امضای این تفاهم‌نامه گام مهمی در راستای تکامل بخشیدن به زندانیان است، افزود: فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری بیشتر جنبه آموزشی و جهادی دارد و نگاه ما به یک زندانی باید آموزش محتوایی باشد. دوره‌های آموزشی عمومی معمولاً تأثیر کمتری دارد، اما آموزش‌های تصادفی در ذهن افراد اثرگذارتر است. گاهی اوقات یک جمله فرد را متحول می‌کند، چون محتوا اهمیت بالایی دارد. بسیاری از آدم‌هایی که در زندان هستند، بر اثر اتفاق گرفتار شده‌اند و ممکن بود هر کدام از ما جای آنها باشیم.

وی اظهار کرد: سازمان فرهنگی هنری چند هزار نیروی انسانی متعهد و بیش از ۴۰۰ مکان فرهنگی هنری در اختیار دارد که با این ظرفیت باید نگاه جامعه به زندان و زندانی را تغییر دهیم. این موضوع باید در مأموریت های هنری سازمان فرهنگی هنری هم مورد توجه قرار گیرد و به عنوان مثال می‌توان برنامه‌هایی مانند نمایش فیلم برای زندانیان برگزار کرد.

حجت‌الاسلام امرودی با بیان اینکه فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری سه دسته است، توضیح داد: دسته اول، فعالیت‌های میدانی است. به عنوان مثال می‌توان برنامه‌هایی با حضور خانواده‌های زندانیان به منظور گفت‌وگو و رسیدگی به مشکلات آنها برگزار کرد. دسته دوم، فعالیت‌های مجازی و تولید محصولات فرهنگی هنری برای فضای مجازی است که سازمان فرهنگی هنری در دوران شیوع کرونا پیشرفت قابل توجهی در این زمینه داشته است. سومین حوزه، فعالیت جهادی است که زندانیان می‌توانند به آن بپیوندند.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان گفت: زندانیان فراغت خوبی دارند و می‌توان چند اثر هنری با مشارکت آنها یا زندانیان آزادشده تولید کرد. این اتفاق در تغییر نگاه مردم به زندانیان مؤثر است. برای اجرای برنامه‌های مشترک، مخاطب هدف ما خود زندانیان، خانواده‌های آنها و عموم مردم جامعه برای اصلاح فرهنگ عمومی هستند.

اصغر فتحی، مدیر مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ نیز در مراسم امضای تفاهمنامه مشترک با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: این تفاهمنامه می تواند منجر به هم‌افزایی در فعالیت‌های بازیابی زندانیان شود. زندانیان هم شهروندان این شهر هستند و باید بتوانند از خدمات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی «سیمای زندان» یکی از برنامه‌هایی است که در ماه مبارک رمضان اتفاق خواهد افتاد و تولید محتوای آموزشی و فرهنگی برای آن، می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری با سازمان فرهنگی هنری باشد. امیدواریم این تفاهم‌نامه کاملاً عملی شود و انسان‌هایی که مسیر را به خطا رفته‌اند، دوباره امیدوار شوند و به زندگی عادی بازگردند.

کد خبر 594094
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha