شرکت‌های فایزر و بیونتک روز جمعه از سازمان غذا و داروی آمریکا درخواست کردند استفاده از واکسن کرونایشان را برای نوجوانان تا ۱۲ سال نیز تایید کند.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز واکسن کرونای شرکت‌ آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی یونتک در حال حاضر در آمریکا برای افراد ۱۶ ساله و بالاتر مجوز مصرف اضطراری گرفته است. این شرکت‌ها روز جمعه اعلام کردند که خواستار تسری مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا برای این واکسن برای در برگرفتن افراد در سنین پایین‌تر تا ۱۲ سال شده‌اند.

این شرکت‌ها ماه پیش اعلام کردند که کارآزمایی‌ بالینی واکسن تولیدی‌شان در نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله نشاندهنده بی‌خطر و موثر بودن آن و ایجاد پاسخ قوی ایمنی بوده است.

هنوز روشن نیست که چه مدت طول خواهد کشید تا سازمان غذا و داروی آمریکا داده‌های این کارآزمایی را بازبینی کند، اما راشل ولنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی در روز پنجشنبه گفت انتظار دارد تا اواسط ماه مه (اواخر اردیبهشت) این واکسن برای استفاده در نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله هم تایید شود.

همچنین هنوز معلوم نیست که آیا سازمان غذا و داروی آمریکا مانند هنگام دادن مجوز اولیه به واکسن خواستار برگزاری جلسه هیات مشورتی مستقل برای دادن مجوز واکسن برای نوجوانان خواهد شد یا نه.

واکسن‌های شرکت‌های مدرنا و جانسون‌اندجانسون نیز در حال آزمایش واکسن‌هایشان در افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله هستند و داده‌های به دست آمده از کارآزمایی مدرنا قرار است به زودی منتشر شود.

فایزر و مدرنا همچنین کارآزمایی بالینی واکسن‌هایشان در کودکان کم‌سن‌تر - از شش ماه تا ۱۱ سال- نیز آغاز کرده‌اند. هر دوی این شرکت‌ها گفته‌اند امیدوارند که بتوانند تا اوائل سال آینده میلادی (۲۰۲۲) کودکان زیر ۱۱ سال را هم واکسینه کنند.

شرکت‌های فایزر و بیونتک کارآزمایی واکسن کرونایشان را در کودکان زیر ۱۲ سال آغاز می‌کنند

کارشناسان می‌گویند واکسیناسیون کودکان و نوجوانان گامی ضروری برای رسیدن به ایمنی جمعی و مهار کردن پاندمی کرونا است.

فایزر و بیونتک اعلام کردند در روزهای آینده از سایر سازمان‌های ناظر دراویی در سطح جهان نیز درخواست خواهند کرد به واکسن کرونایشان برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله مجوز بدهند.

کد خبر 593987

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha