جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵
۰ نفر

ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا در واکنش به تحقیر اورسولا فون درلاین رییس کمیسیون اروپا در جریان مذاکرات آنکارا، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه را یک دیکتاتور خواند.

اردوغان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، اظهارات دراگی مربوط به رفتاری است که در جریان مذاکرات آنکارا با فون درلاین صورت گرفت و حین آغاز گفت و گوی سه جانبه بین اردوغان، فون درلاین و چارلز میشل رییس شورای اروپا، هیچ صندلی برای فون درلاین به عنوان رئیس کمیسیون اروپا تعبیه نشده بود.

 دراگی در پاسخ به پرسشی در مورد "تحقیر" فون درلاین در مذاکرات چند روز گذشته آنکارا، اردوغان را یک دیکتاتور توصیف کرد.

وی به خبرنگاران گفت: من قطعا با رفتار اردوغان با فون درلاین موافق نیستم. معتقدم رفتار مناسبی نبود و بسیار متاسفم از تحقیری که فون درلاین مجبور به تحمل آن شد. یک نفر باید با این - بیایید آنچه که هستند صدایشان کنیم- دیکتاتورها صریح برخورد کند.

روز سه شنبه رییس کمیسیون اروپا و رییس شورای اروپا در یک سفر کاری برای گفت‌وگو با اردوغان در مورد پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا وارد آنکارا شدند.

مذاکرات در مورد پیوستن کامل ترکیه به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۵ آغاز شد. با این حال، روابط میان بروکسل و آنکارا در طول سال ۲۰۲۰ به دلیل اختلاف های طولانی، دچار چالش‌هایی شد.

کد خبر 593862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha