مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

در حالی که از دو روز گذشته و به دنبال پایداری جوی و وقوع گرد و غبار فرامنطقه‌ای هوای تبریز به سمت آلایندگی بیشتر رفته است، شهروندان تبریزی امروز هوای آلوده تری را شاهد هستند و احتمال افزایش آلودگی درروزهای آتی نیز می رود.

آلودگی هوای تبریز

بنابر اعلام مسئولان  اداره کل  حفاظت محیط زیست استان با  افزایش غبار شاخص کیفیت هوای تبریز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

میانگین  شاخص کیفیت هوای تبریز روز گذشته برابر با ۹۹ بوده و در آستانه ناسالم شدن قرار گرفت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در این زمینه به خبرنگار همشهری آنلاین گفت: باتوجه به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر کاهش بیش از ۴۰ درصدی بارش‌ها در فصل بهار امسال و از سویی نفوذ گردغبار فرامنطقه‌ای از کشورهای غربی و جنوب غرب، در کنار مسائل خشکسالی حاکم بر منطقه باعث شده در شرایطی که سرعت باد افزایش می‌یابد گرد و غبار تولید شود.

حسن عباس نژاد ادامه داد:  امروز (پنچ شنبه) هم افزایش آلایندگی هوای تبریز را داشته ایم و نسبت به روز گذشته این شاخص ۱۰ واحد افزایش داشته است و بنابراین افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت در خارج از منزل خودداری کنند.

وی در تشریح شرایط آلایندگی هوا برای گروه های مختلف ادامه داد:  شاخص آلودگی از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس  است.

عباس نژاد با اشاره به علل دیگر آلایندگی هوا در تبریز بیان کرد: علاوه بر عوامل طبیعی حاکم بر منطقه مانند گرد و غبار ناشی ازدریاچه ارومیه باید عوامل دست ساز انسانی مانند فعالیت صنایع آلاینده دراطراف تبریز را هم یادآور شویم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تاکید کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر پایداری هوا در تبریز احتمال افزایش آلایندگی دریکی دو روز آینده محتمل خواهد بود.

کد خبر 593764

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha