وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با طفره‌ رفتن از پاسخ به سؤالی درباره حمله این رژیم به کشتی ایرانی «ساویز»، تهدیداتی را علیه جمهوری اسلامی مطرح کرد.

بنی گانتز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) با طفره‌روی از پاسخ به سؤالی درباره حمله این رژیم به کشتی ایرانی «ساویز» در دریای سرخ به طور غیرمستقیم تهدیداتی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که گانتز در پاسخ به سؤالی درباره حمله رژیم صهیونیستی به کشتی ایرانی ساویز حاضر به اظهارنظر درباره آن نشد و به طور کلی گفت: «دولت اسرائیل باید از خود دفاع کند. در هر مکانی که با چالش عملیاتی مواجه شویم یا ضرورت عملیاتی وجود داشته باشد، اقدام خواهیم کرد».

پیش از این روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز با اشاره به سکوت مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره حادثه حمله به کشتی ساویز گزارش کرد که یک کشتی ایرانی بر اثر عملیات رژیم صهیونیستی با استفاده از مین دریایی دچار حادثه شده است.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در این‌باره گفت: «کشتی تجاری ایران با نام ساویز روز سه شنبه ١٧ فروردین حدود ساعت شش صبح به وقت محلی در دریای سرخ  و در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر انفجاری که منشأ و شیوه شکل‌گیری آن در دست بررسی است دچار آسیب جزیی شده است».

خطیب‌زاده در ادامه توضیح داد: «بر اساس اعلام قبلی رسمی و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بین‌المللی دریانوردی به عنوان نهاد مرجع، کشتی غیر نظامی ساویز برای برقراری امنیت دریانوردی در مسیر خطوط کشتیرانی و مقابله با دزدان دریایی در منطقه دریای سرخ و خلیج عدن مستقر شده بود. این کشتی عملا به عنوان ایستگاه لجستیکی (پشتیبانی فنی و تدارکات ) ایران در دریای سرخ عمل می‌کند لذا مشخصات و ماموریت این کشتی قبلا به صورت رسمی به آن سازمان اعلام شده بود».

وی همچنین افزود: «بر اثر حادثه رخ داده خوشبختانه هیچ‌گونه خسارت جانی وارد نشده است و بررسی‌های فنی در مورد چگونگی حادثه و منشأ آن در حال انجام است و کشورمان کلیه اقدامات لازم از طریق مراجع بین‌المللی را انجام خواهد داد».

کد خبر 593645

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha