شهردار براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی از سرمایه‌گذاری ویژه خود برای افزایش بالکن‌های پیاده‌روی در سراسر شهر خبر داد و اعلام کرد که این مکان‌ها بخشی از فضاهای عمومی شهر به حساب می‌آید که باید به زیبایی تمام طراحی شود.

بالکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایمنا، کیفیت فضاهای عمومی نقش مهمی در میزان رضایتمندی شهروندان ایفا می‌کند. بنابراین، مقامات شهری از یک سو باید به ایجاد فضاهای عمومی با کیفیت بپردازند و از سوی دیگر نیز، مالکان شخصی را به اتخاذ رویکردی مشابه در محل زندگی خود برانگیزند. اخیراً، برنامه‌ریزان کلانشهر براتیسلاوا اقدام به ایجاد بالکن‌هایی عمومی کرده‌اند که بخشی از آن را فضاهای شخصی منازل فرا گرفته است. بنابراین، عموم مردم می‌توانند از این بالکن‌ها به عنوان فضاهایی سبز برای پیاده‌روی بهره گیرند. البته دولت اسلواکی متعهد شده است مبلغی را به عنوان حق استفاده از دارایی‌های شخصی مردم در اختیار آنان قرار دهد و این افراد را به زیباسازی هرچه بیشتر بالکن‌های شخصی-عمومی سوق دهد.

شهردار براتیسلاوا مبلغ ۲۰۰ هزار یورو را برای کمک به مالکان بخش خصوصی بالکن‌های پیاده‌روی در نظر گرفته و قرار است آن را به عنوان حق اجاره و سبزسازی فضا در اختیار این افراد قرار دهد. علاوه بر این، برنامه‌ریزان شهر طراحی‌های خاصی برای بالکن‌های جدید به مالکان ارائه داده و از آن‌ها خواسته‌اند مطابق میل خود پروژه احداث فضاهای پیاده‌روی را در محل زندگیشان پیاده کنند.

 جنبش ساخت بالکن‌های پیاده‌روی در اسلواکی

مقامات رسمی براتیسلاوا از آغاز پروژه احداث بالکن‌های جدید پیاده‌روی در آینده نزدیک خبر داده و ادعا کرده‌اند تا سال ۲۰۲۲ اقدامات آنان در این زمینه ادامه خواهد یافت.

چنین پیش‌بینی می‌شود که احداث بالکن‌های عمومی در آینده‌ای نه چندان دور، به جنبشی جهانی تبدیل شود چرا که پس از انتشار ویروس کرونا، اغلب شهرهای جهان به افزایش پیاده‌راه‌ها و ترویج پیاده‌روی در میان شهروندان روی آورده‌اند. این بالکن‌ها نیز می‌تواند فضای بسیاری در اختیار ساکنان یک شهر قرار دهد تا در آن‌ها آزادانه و بدون هیچ خطری به انجام فعالیت‌های جسمی مشغول شوند.

کد خبر 593643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha