مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

سال گذشته اقدامات بسیار خوبی برای رفع مشکل آب آشامیدنی مردم بوشهر انجام شد. نوسازی و توسعه شبکه‌های آبرسانی، احداث چاه، اجرای پروژه‌های آب شیرین‌کن از مواردی است که در بهبود وضعیت آب آشامیدنی استان بوشهر تاثیرگذار بوده است.

آبرساني

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در گفت و گو با همشهری آنلاین افزود: هر سال براساس برنامه و با توجه به توسعه شهرها و روستاها عملیات توسعه شبکه‌های آبرسانی انجام می شود و امسال نیز این اقدام انجام خواهد شد. سال گذشته ۶۰ کیلومتر از شبکه‌های آبرسانی توسعه یافت و حتی ۴۵ کیلومتر از شبکه‌های فرسوده نوسازی شد.

عبدالحمید حمزه پور گفت: امسال نیز همه تلاش خود را خواهیم کرد تا مردم در تابستان مشکل کمبود آب نداشته باشند و بی دغدغه تابستان را سپری کنند. همچنین شهروندان هم باید برای اینکه مشکلات آب استان به حداقل برسد در مدیریت مصرف مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه‌های انجام شده در سال ۹۹ ادامه داد: پارسال برای توسعه شبکه آبرسانی در استان بوشهر هزار میلیارد ریال اعتبار صرف شد که از مجموع این اعتبارات ۵۳ درصد در حوزه شهری از محل اعتبارات ملی و استانی، ۳۶ درصد در حوزه روستایی از محل اعتبار حوزه استانی تخصیص یافت.

از دیگر اقدامات سال گذشته نصب کنتور درورودی ۵۰ روستا به منظور توزیع عادلانه آب بوده است. همچنین ۶ هزار سرویس آب تانکری با حجم ۶۰ هزار مترمکعب در نقاط بحرانی و کم‌آب استان نیز توزیع شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: در سال جاری نیز دو مخزن پنج هزار مترمکعبی برای شهر خورموج و شنبه مصوب شده که با تخصیص اعتبارات لازم عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
حمزه پوربابیان اینکه نقاطی که نیاز به احداث چاه و کف شکنی دارد بلافاصله باید انجام شود، یادآور شد: دو مخزن در بخش مرکزی در سال‌های گذشته احداث‌ شده که انتظار داریم در کوتاه‌ترین زمان وارد مدار شوند تا به بهبود وضعیت آب منطقه کمک کنند.

همچنین برای رفع مشکلات آب‌شیرین‌کن نوار ساحلی نیز پیگیری‌های لازم انجام شده است.

کد خبر 593556

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha