نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی درخواست برخی نمایندگان برای اعمال ماده ۲۳۴ مربوط به حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه در جلسه امروز (سه‌شنبه ۱۷ فروردین) این کمیسیون خبر داد.

دفترچه تامین اجتماعی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، علی‌اصغر باقرزاده نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت: در این جلسه درخواست تعدادی از نمایندگان درباره اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس مربوط به اجرای ناقص جزء یک بند ج تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۳۹۹ موضوع حذف انواع دفترچه‌های کاغذی بیمه با حضور معاون درمان سازمان تامین اجتماعی و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق برنامه ششم، این سازمان‌ها مکلف به حذف دفترچه‌های کاغذی هستند که هنوز این اقدام عملیاتی نشده است. معاون درمان سازمان تامین اجتماعی و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت توضیحاتی در مورد روند اجرای مصوبه و مشکلات پیش رو مطرح کردند.

باقرزاده گفت: در این جلسه، کمیسیون بهداشت تاکید داشت که باید سازمان‌های بیمه سلامت و تامین اجتماعی طبق برنامه ششم توسعه و قانون بودجه، حذف دفترچه‌های کاغذی را عملیاتی کنند به گونه‌ای که تا پایان آبان (۱۳۹۹) چیزی به نام دفترچه کاغذی نباشد. در نهایت فرصت یک‌هفته‌ای نیز برای راستی‌آزمایی اظهارات این مسئولان داده شد که اگر نماینده متقاضی در این مدت قانع نشد، این درخواست به رأی کمیسیون گذاشته می‌شود.

کد خبر 593452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha