رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به وضعیت قرمز شهر تهران و پیشنهاد تعطیلی ۱۰ روزه شهر گفت: تعطیلی شهر تهران جزو وظایف ما نیست. اما شورای شهر کمیته مربوط به کرونا را فعال کرده و در حال رصد شرایط هستیم.

هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین، محسن هاشمی رفسنجانی درحاشیه جلسه امروز شورای شهردر جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد:تعداد فوتی ها در بهشت زهرا به کم تر از ۲۰ متوفی در روز رسیده بود اما در حال حاضر این رقم به بیش از ۵۰ و نزدیک به ۶۰ فوتی در روز رسیده است.

او ادامه داد: شرایط بحرانی و ستاد ملی کرونا جلسات جدی را برگزار کرده و موضوع طرح ترافیک نیز مطرح است اما تعطیلی طرح ترافیک هم مثل تعطیلی شهر به شورای شهر بستگی ندارد.

رئیس شورای شهر تهران درباره افزایش فوتی های کرونا در پایتخت تصریح کرد: روز گذشته این عدد ثابت بوده و ۵۳ یا ۵۴ بود اگر این موضوع ادامه پیدا کند، ما آن را در شورا به بحث می‌گذاریم.

هاشمی درباره وضعیت حمل و نقل عمومی در شرایط قرمز کرونایی تصریح کرد: اخیراً گزارشی از اتحادیه بین المللی حمل و نقل عمومی داشتیم مبنی بر اینکه اگر مسافران مدتی کم‌تر از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در وسایل حمل و نقل عمومی باشند، خطر کم‌تری آنها تهدید می‌کند اما اگر طولانی مدت در واگن‌ها باشند و آلودگی نیز وجود داشته باشد، خطر وجود دارد.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص تهویه‌های وسایل حمل و نقل عمومی عنوان کرد: در این باره نیز عملیاتی انجام شد تا هوا از بیرون گرفته شود و هوای داخل کابین گردش نیابد و این اتفاق در فن‌های مترو رخ داده است. می‌دانید که در ایام نوروز تعداد مسافران به کمتر از ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد و هنوز تعداد مسافران افزایش نیافته است. تعداد مسافران در حالت عادی به بیش از یک میلیون نفر رسیده بود و پیش بینی می‌کنیم که تعداد مسافران طی یک هفته آینده افزایش یابد و در این یک هفته نیز برای آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

کد خبر 593378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha