فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به افزایش چشمگیر آمار ابتلا و مرگ بر اثر کرونا در استان تهران به شهروندان توصیه کرد از حضور در مناطق پرتراکم شهری اجتناب کنند و اگر فردی به هر دلیلی نیاز است در چنین مکانی حضور داشته باشد از دو ماسک استفاده کند.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در جلسه استانی ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گفت: در هفته دوم فروردین در همه زمینه‌های بیماری کرونا آمارهای ما به شکل چشمگیری افزایش داشته و بیشترین میزان مرگ و میر ما در روزهای ۸، ۹ و ۱۲ فروردین است و بیشترین میزان بستری مربوط به روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه است و بیشترین میزان مراجعان سرپایی در ۳ روز اخیر بوده و در سه ماه گذشته یک رکوردشکنی رخ داده است.

زالی گفت: توزیع جغرافیایی این بیماری در استان ناهمگن است، به طور مثال مرگ و میر در شهرهای بهارستان، اسلامشهر و شهر تهران بالاترین میزان را داشته است. در مراجعات حضوری در پاکدشت، مرکز و شمال تهران بیشترین میزان را داشته‌ایم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران افزود: در تهران به دلیل الگوهایی که خواهیم داشت وضعیت شاخص‌ها در روزهای آینده همگن‌تر خواهد شد. میزان بستری‌ها از ۳۷۱۲ نفر گذشته که در پنج ماه گذشته یک رکورد عجیب است. میزان مراجعان سرپایی در روزهای اخیر بین ۵ هزار تا ۷ هزار است. محدودیت‌های جدیدی را اعمال کرده‌ایم که یکی از آن‌ها ممنوعیت تجمع بالای ۱۵ نفر در شهرهای قرمز و ۲۰ نفر در شهرهای نارنجی است، این محدودیت‌ها به مدت دو هفته خواهد بود و قابلیت تمدید دارد.

وی ادامه داد: نگرانی ما در شهر تهران فشردگی جمعیت در حمل و نقل عمومی است، همانطوری که بارها اعلام شد یکی از کانون‌های اصلی حمل و نقل عمومی است. با توجه به ویروس جهش‌یافته که سرعت انتقال بیشتری دارد توصیه ما به شهروندان این است که از حضور در مناطق پرتراکم شهری اجتناب کنند و اگر فردی به هر دلیلی نیاز است که در چنین مکانی حضور داشته باشد از دو ماسک استفاده کند.
 

کد خبر 592715

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha