مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

سفرهای نوروزی و دید و بازدیدها منجر به افزایش تعداد بیماران کرونایی و شناسایی ۲۵۹ بیمار مبتلا به کرونا و یک فوتی در ۲۴ ساعت گذشته در استان ایلام شده است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفت و گو با همشهری گفت: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و افزایش سفر به شهرها بخصوص شهرهای دهلران و آبدانان منجر به قرار گرفتن این دو شهر در وضعیت قرمز شد. به طوری که در روز هشتم فروردین ورود تورهای گردشگری به این شهرستان‌ها ممنوع اعلام شد.

دکتر محمد کریمیان افزود: در حال حاضر مجموع مبتلایان به ۲۸ هزار و ۴۴۴ نفر افزایش یافته و فوتی ناشی از کرونا هم در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهرستان ایوان و تعداد فوتی‌ها تاکنون ۶۷۵ نفر است.

وی اضافه کرد: ایلام، دره شهر و چرداول در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

کریمیان بیان کرد: ۳۰ مورد جدید ناشی از کرونا در استان ایلام بستری شدند و تعداد بستری‌های موجود در مراکز درمانی نیز به ۱۲۷ نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به تعداد افراد بستری شده در ۲۴ ساعت گذشته گفت: از بستری‌های جدید ۷ نفر مربوط به ایلام، ۷ نفر آبدانان، ۶ نفر ایوان، ۶ نفر چرداول، ۲ نفر دهلران، یک نفر سیروان و یک نفر مربوط به بدره است. تعداد بهبودیافتگان در استان نیز تاکنون ۲۵ هزار و ۹۴۳ نفر است.  

وی ادامه داد: تاکنون بیشترین موارد مثبت جدید مربوط به شهرستان آبدانان با ۶۸ ابتلا، ۴۵ مورد در ایلام، ۳۹ مورد بدره، ۲۶ مورد دره‌شهر، ۲۵ مورد چرداول، ۱۹ مورد دهلران، ۱۴ مورد سیروان، ۱۳ مورد ایوان، ۴ مورد ملکشاهی، ۴ مورد هلیلان، یک مورد مهران و یک مورد چوار است.

کریمیان تاکید کرد: با ادامه روند فعلی در روزهای آینده، تعداد شهرهای نارنجی و قرمز استان که تاکنون ۵ ‌مورد بوده بیشتر خواهد شد.

براساس این گزارش روز گذشته ۱۲ فروردین بیش از یک هزار و ۱۰۰ مورد تست کرونا در این استان انجام شده که حدود یک‌چهارم آنها معادل ۲۵۹ نفر مثبت بوده است.  

بنابراین تجمع‌های کوچک خانوادگی هم بسیار خطرناک است و آنچه بیشتر از استفاده از ماسک در وضعیت کنونی حائز اهمیت است، دوری از حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌ها در خانه ها، طبیعت، رستوران‌ها، محافل عزا و ختم، جشن‌های عروسی و سایر آیین‌ها است.

کد خبر 592522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha